Multe cuvinte

Elevul meu norvegian de clasa a 12-a mai are 6 luni ca sa sara de la zero spaniola la aproape avansat! O provocare si-un stres pentru toata lumea, dar asta e cursul. Nu putem spune nici ca invata de-i sar capacele, ci mai degraba ca e istet foc si se bazeaza pe ce prinde in clasa, ca si cum ar sari din liana in liana, in loc sa mearga frumos pe drum.

Intr-o zi i-am adus o lucrare de examen – examen care-l asteapta si pe el in luna mai. Patru texte, patru pagini de intrebari.

Dupa o ora si jumatate, nu raspunsese la nicio intrebare.

- Da’ ce faci?

- Ma gandesc si eu ce o scrie aici pe foile astea…

(conversatiile noastre se poarta, totusi, in limba spaniola)

- Unde te-ai poticnit?

- Aici unde zice de palmieri…

- Pai nu vezi ca scrie Las Palmas cu litera mare? Ce inseamna asta?

- Ca e un loc?

- Pai da.

- Aaaa, pai daca e un loc atunci e simplu, ca aici scrie de turism si de taximetristi si de aeroport….

S-a apucat repede sa insire raspunsuri pe foaie, cu un scris marunt de abia il vezi.

A reusit sa faca doua texte din patru.

La final, moment de reflectie:

- Asta e examenul final… pentru asta te pregatesti. Dupa cum vezi, nu e simplu.

- Chiar deloc. Vad acum ca limba spaniola are foarte multe cuvinte!

**

In alta zi citea un text de tip “ghiceste personajul”. Personajul era Iulius Cezar.

- Cine e?

- Un tip cu frunze in cap?

- E Iulius Cezar! N-ai auzit de el de la istorie?

S-a concentrat sa raspunda tot in spaniola:

- Eu… auzit… dar… lumea are multa istorie… si eu nu amintit toate istoriile! Am zis bine?

**

Ieri m-am chinuit sa vorbesc in hindi cu sora mea si, in vreme ce ea vorbea rar, enuntand fiecare cuvant, iar eu abia ma poticneam si incurcam intre verbe si post-pozitii, l-am inteles mai bine pe elevul meu norvegian de-a doispea.

2 Răspunsuri to “Multe cuvinte”


  1. 1 cristina noiembrie 2, 2013 la 1:38 pm

    Super! Imi amintesc si acum cand invatam spaniola foarte putin convinsa ca e o limba in sine, si am dat peste cuvantul zanahoria – el m-a convins…

  2. 2 dana noiembrie 6, 2013 la 12:38 pm

    Ha ha! Il inteleg perfect pe elevul tau; asa am constatat si eu de curand, chinuindu-ma cu olandeza: e o limba care al naibii de multe cuvinte!


Lasă un răspuns

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 112 other followers

Blog Stats

  • 1,292,195 hits

Din vremi apuse

© Christina Anghelina



Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Liv Hambrett

Official Blog & Writing Portfolio

Ritasophie's Blog

Just keep swimming...

Şiraguri de gânduri

gânduri înşirate pe aţa vieţii...

De la rădăcină la rod

Sînt un copac care crește

Saudade

Saudade (pron. IPA [sɐu'ðað(ɨ)] is a Portuguese word for a feeling of longing for something that one is fond of, which is gone, but might return in a distant future.

nosia's provincial life at its best

nevoia de poveste e mult subestimata

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 112 other followers

