Ender Wiggin a sosit la Bangalore

Ziua mea azi la scoala s-a insorit deodata cand mi-am dat seama ca “Ender’s Game” a iesit si aici in cinematografe. Nici macar gandul ca voi face 30 de km pana la cinema nu m-a speriat. Intre Garuda Mall (la care stiam sa ajung) si Orion Mall (la care stiu sa ajung, dar nu stiu sa ma intorc), am ales Orion, pentru ca Garuda e in renovare.

In Bangalore nu e snobism sa ai sofer: e protectie psihica si sanatate mintala. Eu nu am si imbatranesc cativa ani cu fiecare drum. Azi totul a mers snur pana la un pod unde m-am incurcat si am luat-o inainte in loc sa fac dreapta. Normal, strazile alea erau paralele. In Bucuresti as fi facut o stanga undeva si ieseam unde-mi trebuie. Sau poate zic asa pentru ca Bucurestiul il stiu bine. Mi-e si previzibil, insa, acolo unde nu-l stiu. In fine. Bangalore e obscur. Strada pe care apucasem ma ducea cine stie unde. Stangile m-au dus intr-un sat cu ulite desfundate, unde-am fost inconjurata pe data de o gloata de copii desculti care-mi bateau in geam si fugeau dupa masina. M-am intors unde gresisem si-am facut dreapta apoi totul a fost conform asteptarilor. Sigur, multe twists and turns, strazi inchise, aglomeratie, dar am ajuns.

La cinema era un frig ca-n Groenlanda, dar dupa ce a inceput nu mi-am mai dat seama. A fost singura data cand m-am bucurat ca indienii au o pauza de zece minute la mijlocul filmului… pentru ca nu voiam sa se termine!!

Mi-a placut tot; vreau si eu in imponderabilitate; se vede ca OSC a supravegheat filmarile pentru ca e totul ca-n carte. N-am inteles de ce Mazer Rackham e maori, probabil un foreshadowing de vreun fel, speaker for the dead, alea-alea. Furnicile cam creepy si muzica la fel, dar nimic nepotrivit cu imaginatia mea de fan Orson Scott Card. Timp de 2 ore m-am mutat in spatiu si m-am intrebat de ce toate planetele sunt rotunde, cum se fac liderii, de unde-i vin ideile lui Orson, daca Orson vine de la “urs”, cate razboaie cu gandacii purtam pe pamant in momentul asta (inamici inventati de propaganda… oameni morti fara vina, victime colaterale).

Astept filmul asta de zece ani; poate peste inca zece voi vedea si “Xenocidul” si “Vorbitorul”; mi-ar placea sa vad copacii si purcelusii bipezi, dar si pe Jane. Din cauza ca am in cap numai Orsoni, ori de cate ori ma duc in Goa – unde oamenii se numesc cu nume portugheze, la fel si casele si localitatile – am impresia ca am ajuns pe Lusitania.

4 Răspunsuri to “Ender Wiggin a sosit la Bangalore”


  1. 1 ritasophie noiembrie 7, 2013 la 9:41 pm

    Oh, Chris, ce m-ai ‘citit’! Eu citeam cartea in 2007 si nu puteam sa cred ca n-a facut nimeni film dupa ea. Nu le-am putut lasa din mana! Acuma tre’ sa iau o gura de aer si sa m-apuc si de saga umbrelor. Da’ fain review! Pune-l si tu pe Facebook, sa-l share-uiesc si eu, ca io nu m-am indurat sa scriu cum am plans si mi-a cazut cu tronc pustiul care l-a jucat pe Ender! Pup!

  2. 2 Maco noiembrie 8, 2013 la 9:09 am

    Singura nemultumire e ca l-au facut de numai 2 ore(3 nu ar fi fost atat de lung si numai bine s-ar fi legat niste treburi mai bine). Urmatoarele nu stiu daca or sa le mai faca din pacate, cred ca sunt cam complicat de ecranizat.

  3. 3 Dana noiembrie 9, 2013 la 10:52 pm

    Si eu regret tot ca fost prea scurt. Dar cel putin a fost o ocazie de a mai sta putin in “Enderverse”…

  4. 4 Dana noiembrie 10, 2013 la 11:38 pm

    Și încă ceva, Chris: felicitări pentru că ai ajuns pe Lusitania! Aș vrea și eu, mai ales că am așa legături puternice (filotice) cu copacii…


Lasă un răspuns

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 112 other followers

Blog Stats

  • 1,292,035 hits

Din vremi apuse

© Christina Anghelina



Surorile Marx

globus de miuzici, filme si alte rautati

Liv Hambrett

Official Blog & Writing Portfolio

Ritasophie's Blog

Just keep swimming...

Şiraguri de gânduri

gânduri înşirate pe aţa vieţii...

De la rădăcină la rod

Sînt un copac care crește

Saudade

Saudade (pron. IPA [sɐu'ðað(ɨ)] is a Portuguese word for a feeling of longing for something that one is fond of, which is gone, but might return in a distant future.

nosia's provincial life at its best

nevoia de poveste e mult subestimata

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 112 other followers

