verba volant

Standard

La „Schimb de mame”, emisiunea de pe Prima TV, o mamica din cine stie ce zona e transportata pentru o saptamana la Constanta, la mare. Mamica e impresionata, mai ales ca sotul „de schimb” o invita si la o plimbare cu telegondola din Mamaia. In cabina telegondolei, emotionata, mamica exclama:

– Doamne, n-am mai fost niciodata pana acum cu telecomanda!

**

Nemultumita de abundenta de „ca si” („eu ca si cetatean”, „ca si primar, eu consider…” etc.) si de „decat” („ti-as da, dar am decat unul”, „decat ea mi-a zis la multi ani, voi ati uitat” etc.) si de alte groaznice maltratari ale limbii, vorbeam intr-o zi cu colegii mei despre asta.

-Limba noastra-i o comoara in adancuri infundata, ofteaza unul.

– Da, si cu fiecare „ca si” si „decat” ii mai dam un calcai si-o infundam si mai rau! exclam enervata.

**

Mai aveam o vorba din seria asta, dar am uitat-o. Inca nu am un carnetel in care sa le notez si asta se vede.

In alta ordine de idei, vineri am terminat de decorat clasa, are planete pe perete si e mare, frumoasa si luminoasa. Asteptam copiii! :)

Luni incepe scoala.

4 răspunsuri »

  1. maltratarea cu „decat”-ul am intalnit-o si in medii surprinzatoare: la o psihiatra, la medici, la curieri, elevi… ok, de la unii n-am ce sa cer. de cate ori o aud incremenesc si nu mai aud restul frazei. trebuie sa mi se repete – in momentul ala eu sunt proasta :)

  2. Poate pentru ca folosirea acestui fel de ‘decat’ a devenit cumva acceptata in anumite zone socio-geografice – de exemplu, Oltenia :D :-p. Este un fel de conventie…lingvistica; limba e intr-o transformare permanenta, nu? ;))

  3. mai am si eu greseli colectate:

    feminin fortat: „doctora”

    inversiuni gresite: „mai ai vorbit?”

    greseala pe care am vazut-o la mine, verb unipersonal conjugat: „ei trebuiau sa mearga”

    si multe altele pe care nu le stiu acum si pe care sigur le fac si eu :d

    aaaa, da, inca una: „care” in loc de „pe care”.

    si inca una care ma dispera: „functie de” in loc de „in functie de”.

    gata :d

Lasă un răspuns

