Dintre sute de catarge

Standard

Leapsa de la Suzi: ce-mi place si ce nu-mi place.

Imi place de mine. Frate-meu zice ca-s narcisista, pentru ca imi fac poze singura (pozez mai ales picioarele, asa am vazut io pe la altii si vreau sa fac o colectie cu picioarele mele pe diferite pamanturi). Imi place cum m-am tuns. Imi place ca luna asta am cheltuit mai putini bani decat de obicei (de fapt sunt chiar placut socata de treaba asta!).  Sper s-o tin tot asa.

Imi plac norii, cerul, vremea buna, pasarile migratoare, avioanele, tot ce inseamna libertate si zbor.

Imi place mirosul de ploaie, padurea, frunzele ude, plaja cu scoici si nisip, sa merg cu bicicleta, sa beau cafea sau cappuccino cu frisca; imi place ciocolata si Cola Zero.

Imi place sa citesc si, mai ales, sa recitesc.

Imi plac copiii si-mi place sa ma joc cu copii. Intr-o companie de adulti si copii, eu rareori voi fi in grupul adultilor. Ma imprietenesc imediat cu copiii, ii iubesc la prima vedere pe toti si nu mi s-a intamplat vreodata sa ma satur de joaca sau sa ma plictisesc.

Imi place de Hugh Laurie si mi-a placut episodul 1 din sezonul 5 din House („Death Changes Everything”). O, da, House a revenit si e la fel de misto cum ma asteptam! Plus ca a avut iar cateva replici la care am ramas masca. Scenaristii lor sunt mai destepti decat ai nostri.

Imi plac versurile care-mi spun ceva si muzica pe care o ascult cu sufletul. Ii iubesc pe Raimon, Joaquin, Ada Milea.

Imi plac oamenii destepti si cei care au acelasi simt al umorului ca mine.

Imi plac oamenii educati, plini de bunavointa si buna-cuviinta. Gentlemanii.

Nu-mi plac lucrurile pe care nu le inteleg, oamenii badarani, preturile la carti, frigul de afara, muncitorii care imi toarna camioane de nisip in fata portii, nesimtitii, vitezomanii, credulii. Nu-mi place „La mama” din Pta Alba Iulia, in care de fiecare daca cand intru imi jur sa nu mai calc. Nu-mi place traficul din Pipera.  Nu-mi plac emisiunile TV, nici presa de la noi. Nu-mi place PR-ul care presupune minciuna si gard vopsit pe afara. Nu-mi place sa ascult manele in 133. Nu-mi place ce si cat mananc. Nu-mi place ca stau cu parintii (desi sunt si parti bune, gen mama spala, calca si gateste… recunosc!).

Imi place sa dorm si sa visez. Nu-mi place sa traduc din Josep Pla si sa fac planificari. Imi place sa fac ore misto, la care participa toti si e o atmosfera deschisa si receptiva si nici nu-ti dai seama cand trece timpul. Nu-mi place sa sterg tabla. Imi place sa invat si sa predau ToK. Imi place sa cunosc alti profesori de ToK. Imi place cum ToK ajunge sa devina un mod de a gandi si de a preda.

Imi place „Glossa” lui Eminescu.

12 responses »

  1. Pai e simplu:

    Ideea de baza e ca nu putem citi viitorul, nici vedea rezultatul acriunilor noastre – in care mie mi se pare ca Eminescu considera ca soarta joaca un rol destul de insemnat. Nu stiu de ce mi se pare asa…

    Dintre sute de catarge care lasa malurile [atentie, catarge e metafora pentru vapoare, da?]
    Cate oare le vor sparge [infrange?] vanturile, valurile

    Pleaca vapoarele din port, dar oare se mai intorc? Cursul vietii nu este reversibil, timpul curge intr-o singura directie si nimeni nu poate alege sa nu „lase” malurile… Oare ne vor dobori obstacolele intalnite pe parcurs?

    Aceeasi imagine se regaseste si in versul cu pasarile, repetitia inversa cu „valurile, vanturile” sigur e o figura de stil, dar nu mai stiu cum ii zice. Oricum, creeaza un ritm misto si face ca poezia sa se „miste” ca purtata de valuri, de vant…

    De-i goni fie norocul,
    Fie idealurile,
    Tu urmeaza in tot locul
    Vânturile, valurile.

    Cred ca de aici am tras concluzia ca Eminescu crede in soarta. Si in noroc si in valurile vietii care te poarta oricum de colo colo, incontrolabil. Eu asa inteleg.

    Neînteles ramane gândul
    Ce-ti strabate cânturile,
    Zboara vecinic, îngânându-l,
    Valurile, vânturile.

    Pe de alta parte poate inteleg prost, pentru ca „nenteles ramane gandul”… Cine va putea vreodata sa devina altcineva, sa inteleaga pe altcineva din interior? Tu vei trece, valurile si vanturile vor ramane sa bata peste alte catarge si alte pasari calatoare, iar „cantul” tau, vocea ta unica, TU nu vei fi niciodata pe deplin cunoscut de nimeni. Poetul canta ca o pasare, nu pentru ca vrea, ci pentru ca asta e forma de expresie ce i s-a lasat in viata. Nu are alta alegere decat sa cante, chiar daca oamenii nu-l inteleg si-l ingana doar vesnicele elemente ale naturii.

    Probabil trebuie sa mai vorbesti de ritm, de rima, de figuri de stil… si e posibil ca eu sa fi insirat mai sus numai prostii, daca o intrebi pe profa ta de romana, deci foloseste cu intelepciune ideile mele :)

    Pentru mine „dintre sute de catarge” inseamna a avea de ales intre mai multe posibilitati, a privi viata ca pe un curs de apa pe care tine doar de tine sa navighezi frumos, mangaiat de valuri si purtat de vanturi.

  2. Comentariul tău are idei interesante şi o exprimare foarte frumoasă, chiar poetică (nu conţine, în niciun caz, prostii), cu două mici observaţii: ai folosit cuvântul mişto, care nu are ce căuta într-un comentariu de acest gen, iar în final, te contrazici.

    În ceea ce te priveşte, nu am înţeles ce înseamnă ToK.

    Peter (numele meu real)

  3. eo injura pentru ca e un incuiat…sa nu ii clasez limbajul elevat intr-o alta categorie…ce a scris fata asta aici face mai mult decat un comentariu…care de fapt e plin doar de teorie si formalitate…aici e suflet…dar banuiesc ca habar nu ai ce inseamna asta…felicitari smilla mie imi place sincer..si eu am avut acum nevoie ..si mi-a facut mare placere sa citesc parerea ta:)…eo(om fara viitor)…nu meriti cuvinte:-j..

Lasă un răspuns

