Fara nume

Standard

Din colectia „enigma”, aia cu cheitza de prin anii ’70, am citit cand eram mica „Substituirea”, de Edgar Wallace. Asa cum mi s-a intamplat si cu alte carti pe care le-am citit inainte de a le putea intelege, am ramas cu impresia ca e o carte grea si misterioasa, cu multe povesti intortocheate si rasturnari de situatie. In afara de asta ma enervau [si m-au enervat intotdeauna] flash-forward-urile de tipul „Ulterior avea sa-i prinda bine aceasta recunoastere”, sau „Nici nu stia cate necazuri aveau sa invinga impreuna” – prevestiri inutile din punctul meu de vedere, care, in loc sa creasca suspansul, imi intrerupeau lectura si ma iritau. Bine ca le stie autorul pe toate si se mai si lauda cu asta!

Azi am recitit Substituirea si mi-a placut. E intortocheata si prea putin credibila, dar m-am bucurat s-o regasesc si nu m-a dezamagit deloc.

Iar seara, dupa ce am povestit cu Oana si in drum spre casa am numarat, in gand, ani (25 de cand am facut gradinita, 10 de cand am intrat la facultate, vreo 7-8 de cand muncesc, aproape 20 de la Revolutie… la revolutie aveam varsta elevilor mei de-a 5-a, dar aveam oare si aceeasi minte? Eram mai copila eu la 10 ani decat sunt ei?), am vazut, chiar cand sa intru in curte, un cuplu care se saruta aprins pe marginea trotuarului si prin minte mi-a fulgerat un flashback, pe care l-am formulat in stilul Edgar Wallace.

Acel prim sarut o lasa indragostita, vrajita. Nu voia sa se mai desparta vreodata de el. Nu stia ca si el simtea la fel si in doar cateva zile dorinta avea sa i se implineasca. Nu stia nici ca, patru ani mai tarziu, acest tanar avea sa fie „fostul ei prieten”.

… cândva în jocul dragostei m-am implicat şi eu,

eu, gaura din perdea, care v-am spus această poveste.
am iubit o superbă dacie crem pe care nu am văzut-o decât o dată…
dar, ce să mai vorbim, acum am copii preşcolari
şi tot ce a fost mi se pare un vis.

Lasă un răspuns

