Unde ne sunt profii?

Standard

„Se retrage la depoul Colentina” scria pe tramvai si l-am luat, desi nu locuiesc in nici o Colentina. Dintr-un motiv sau altul am avut impresia ca trebuie sa treaca si pe la mine, dar, evident, m-a dus la Mosilor. Si am zambit (a cata oara pe ziua de azi?), pentru ca se incheia o zi: am coborat la 21:30 exact in statia de unde urcasem la 6:50 sa ma duc la Obor.

Azi am intarziat la bus si m-a certat dl Nae. N-o sa se mai intample; am reactii de copil cand sunt certata :)

Cu Corina si Tom la o cafea, vorbind despre scoala si comparand cei sapte ani de acasa ai nostri cu ai copiilor de azi si educatia de ieri cu cea de azi si profii de ieri cu cei de azi (e inevitabil sa compari, nu?) am reflectat la un lucru foarte trist, la care m-am mai gandit si altadata: fluctuatia de personal in invatamant. Colegul meu, dirigul cel cool, are fetita la fosta mea scoala generala si fetita lui o are diriginta pe fosta mea profa de mate. Ce tare mi s-a parut! Pana mi-am dat seama ca am terminat generala in 1993, acum 15 ani!!! Femeia aia e in scoala de 20 de ani si mie imi venea sa-mi iau campii dupa 5 ani intr-un loc… Pe parcursul anilor de liceu si in generala am avut multi profi care erau adevarati stalpi ai scolii, acolo de ani de zile, for as long as you could remember, acolo inainte sa incepi tu, acolo dupa ce tu ai terminat… hell, daca voiai sa iei legatura cu ei nu te gandeai sa-i cauti altundeva decat la scoala… asta daca nu s-or fi pensionat…

Invatamantul e un domeniu unde inca se mai practica jobul de-o viata, jobul pana la pensie in acelasi loc si asta e rar si bizar si, lucrand acuma intr-o scoala unde exista o oarecare fluctuatie de personal si care e si o scoala noua, tanara, fara „fosile”, imi dau seama ce mult inseamna pentru elevi stabilitatea asta a profilor, ce sentiment de siguranta le da, ce frumoasa continuitate.

Asta si pentru ca ma tot gandesc la cei de-a 5-a de ieri cu intrebarea lor daca vreau sa le fiu diriga intr-a noua :) Ceea ce ma intreaba e daca voi mai fi acolo cand ei vor fi mari si imi doresc din tot sufletul sa le spun ca da.

De azi:

In manual: Tom, I can come pick you up by car during the bus strike next week Meet me at 9 AM in front of Denny’s.

– Teacher Christina, what is a bus strike?

– Well, a bus strike is in fact a bus drivers’ strike, of course.  

– So why does it say bus strike?

And do the drivers know they will go on strike one week before?? How?

Well, zice unul, I think a bus strike is when the bus closes the doors and the driver can’t get in. Then the buses are on strike, a bus strike.

– Really? Is this how you see a bus strike? (ma prefac ca ma urc la volan si dau cu capul de o usa inchisa, rasete)

Si iar zic ca vreau sa am o scoala cand ma fac mare :))

One response »

  1. Asta e ca bancul cu autobuzul, cu cel care alearga dupa autobuz si oamenii ii spun, lasa ca vine altul si el le raspunde: dar eu sunt soferul….. That would be a real bus strike :D

Lasă un răspuns

