De ce iubim agendele

Standard

N-am colectie de agende. Nu intentionat, in orice caz. N-am rabdare sa colectionez lucruri sistematic, dar observ ca in timp am adunat niste colectii involuntare (sunt foarte constanta cu lucrurile care-mi plac), gen:

1. pixuri din toate materialele, de toate lungimile si culorile (iar stocul mi-l reinnoiesc fie prin magazinele de papetarie, fie la targul de joburi de la Sala Palatului, sursa mea nesecata de „pixe” promotionale)

2. carti de Kundera, Murakami, Stephen Fry, Agatha Christie si colectia Cotidianul. Le consider o colectie pentru ca am multe cumparate si necitite, deci clar le-am luat ca sa dea bine in biblioteca :))

3. pliculete de zahar, pentru ca nu beau zahar la ceai/cafea si iau pliculetele in ideea ca „cine stie cand prind bine” (daca vreodata ne taie rusii zaharul, apelati la mine cu incredere!)

4.   agende si caiete de toate formele, marimile si culorile. Primele dateaza din 1992. Pentru 2009 am 5 (cinci) agende, ultima achizitionata azi, impreuna cu revista Esquire. La scoala scriu pe una cu Bucur Obor. Imi place sa fie liniata larg, sau cu foaie velina. Nu-mi plac agendele datate; am un stres de fiecare data cand trebuie sa scriu in dreptul altei date. Ma simt constransa, ca o gaina hipnotizata de linia trasa cu creta pe asfalt.

Nu am colectie de agende, si totusi am mult mai multe decat mi-ar trebui. Am si foarte multe caiete. Imi plac cele de mate, cu snopuri de foi de diferite culori si coperta cartonata. Imi plac si caietele cu spira, care se dau peste cap, cu foi galbene. Imi plac aproape toate caietele de la Diverta, in afara de cele roz, dar dintre agendele lor nu-mi place niciuna.

Am, pentru 2009:

– un caiet cu coperta cartonata si magnet, de la Real, cu foaie dictando liniata larg, pe care intentionam sa-l fac jurnal

– un caiet/ blocnotes Concord, cu foi de diferite culori, de la libraria Eminescu, pe care voiam sa scriu la scoala

– doua caiete de ToK, unul de mate cartonat (vechi, plin), unul velin de la Diverta (cel „nou”), pe care-mi fac planuri de lectii si notez absentii si temele

– o agenda superba, velina, cu reproduceri dupa Mucha, de la Caixaforum (cadou de la Jose). Pana la urma ea a devenit jurnal, pentru ca-mi place enorm

– agenda de la Bucur Obor pe care scriu la scoala

– o agenda de la o editura mai New Age, asa, cu tot felul de citate motivationale, care-mi place la nebunie pentru ca e liniata feng shui si tiparita pe hartie reciclata. Ma gandesc s-o fac jurnal de lectura.

[Oh, apropo, am vazut la Carturesti (extensia) cel mai adorabil jurnal de lectura: o agenduta mica cu coperta gen prima pagina dintr-o carte de la biblioteca (stiti voi, cea cu stampilele de returnare), iar inauntru pagini intitulate: despre carte, autor, synopsis, citate preferate. Costa vreo 50 de lei si-am suferit crancen in fata raftului incercand sa ma conving ca NU am nevoie de ea… :x]

De ce imi plac agendele? Pe scurt: pentru ca se poate scrie pe ele!

(si pentru ca sunt albe si se pot umple cu orice, pentru ca au linii si imi ordoneaza mintea, pentru ca poti sa inchizi acolo lucruri care or sa te amuze/plictiseasca/intereseze/jeneze/streseze/deprime/inveseleasca peste ani si ani si ani)

Maine e uichend, dar nu simt, pentru ca merg la Magurele, la olimpiada.

12 responses »

  1. Rugaminte: ce e aia ‘liniata feng shui’?
    Palpit laolalta cu tine la agenda VELINA, cu reproduceri dupa Mucha. Io am cu Klimt. Dar nu destul de velina.

  2. Yay! Iti impartasesc pasiunea pentru agende! Myyyy precioussSsssSsss, cum s-ar zice. Cel mai mult imi place sa ma uit prin cele vechi, pline cu desene, liste, colaje si alte prostioare scrijelite in graba. Mi se pare ca poti cunoase un om dupa agenda.

    Ma bucur ca te-am descoperit! :D

  3. @vera – feng shui, adica cu linii ondulate, asa, cam ca la oracolele de pe vremuri, sau cum erau albumele alea de nunta si liniile marcau separarea intre poze. Inca n-am scris nimic pe agenda aia…

    @ Ralu – bine ai venit in clubul pasionatilor de agende! Ma bucur si eu sa te cunosc :)

  4. Eu nu iti impartasesc pasiunea pentru agende(desi am cateva carnetele dragute si nescrise..ca-s prea dragute :)) ) si nici pasiunea pentru pixuri….ci pasiunea pentru pliculete de zahar.
    Am cateva modele dragute..unele si mai dragute. Am cu dungi,cu cercuri,cu catelusi,cu inimioare,verzi,albastre,galbene…

  5. Pingback: Ianuarie 2009 - lista de carti « Cartea Smillei

  6. Imi plac agendele foarte mult , insa nu am gasit ceva de calitate in Romania. O agenda buna pentru mine inseamna :
    – coperta din piele fina ( piele intoarsa ) nu obligatoriu cartonata
    – fara prea multe file aditionale (gen mersul trenurilor sau distante)
    – file subtiri (urasc hartia gen xerox in agende )
    – liniatura dictando + matematica
    – pagina speciala de la inceput minimalista si customizabila ( nu imi plac alea care au mii de locuri in care sa iti treci tot felul de date personmale)- prefer eventual o pagina aditionala pentru acestea
    -legata bine
    -numar de file peste 100 ( ca nu e caiet)
    -fara calendare urmatorul an si gata ( pentru asta exista calendare de birou) – eventual unul de genul pe 100 ani
    etc…

    • da, de acord cu pagina de inceput minimalista si cu lipsa filelor aditionale. Oricum nu tin niciodata minte ca am acolo mersul trenurilor si tot la google ma duc. :)

  7. Am revenit cu un „raspuns” la pretentiile mele despre agende. Am gasit agenda aproape perfecta. Spun aproape pentru ca nimic nu e perfect…
    Pe internet am gasit urmatoarele afirmatii:
    Citez :
    „Moleskine is the legendary notebook, used by European artists and thinkers for the past two centuries, from Van Gogh to Picasso, from Ernest Hemingway to Bruce Chatwin.”

    „Moleskine notebooks look nice and use only acid-free paper.”
    Am mers la http://www.moleskine.com .
    Sunt superbe…

  8. multumesc pentru mesaj, Catalin!
    Moleskine e agenda agendelor… si pretul e pe masura. Eu le-am pipait de multe ori la librarie la Carturesti si m-am gandit ca totusi e „doar” o agenda… mai bine imi iau o carte. Dar va veni si ziua ei :)

Lasă un răspuns

