Ianuarie 2009 – lista de carti

Standard

Dissabte, 31 de gener de 2009

Jurnale de lectura in multiplele mele agende nu am sanse sa tin inca, asa ca blogul ramane ultima reduta si am de gand sa-mi notez la sfarsitul fiecarei luni „realizarili”, „to-do-list-urili” si cartile citite. Iac-asa, fiindca imi plac listele! :)

In ianuarie 2009 am citit:

John Boyne – Baiatul cu pijamale in dungi (RAO) – Traducerea e ok si l-am gasit cu 15 lei la o librarie de cartier. Azi am terminat de citit ultima pagina si sunt asa, usor melancolica, usor invidioasa pe Boyne ca a avut talentul si inspiratia sa scrie cartea asta, usor trista ca astfel de lucruri au avut loc, convinsa ca Boyne a gasit intocmai tonul si modul de a privi lumea al unui copil de 9 ani. „Ostranenie” se numea la scoala, sau „instrainare”, aceasta tehnica de a privi cu ochi straini o lume prea bine cunoscuta, de a descrie cu cuvinte neobisnuite o realitate fata de care perceptia ni s-a tocit. Conducatorul tarii se numeste Fury, iar lagarul este Out-With – asa stie pustiul sa pronunte cuvintele nefamiliare pe care le tot aude in casa, iar pentru tine ca cititor e o permanenta revelatie (Fuehrer, Auschwitz), dar si o permanenta strangere de inima, pentru ca copilul e atat de mic si de prostut si de inocent oarecum (dar si insensibil intr-o anumita masura – ca toti copiii?) si tu vezi in ce se baga, dar nu stii cum sa-l avertizezi si stii ca soarta lui si rasuflarea ta sunt in mana autorului pana la ultima pagina. O carte deosebita – si iarasi una de care m-am ferit din 2007 incoace, pentru ca era in toate librariile.

Lucia Etxebarria – Beatriz si corpurile ceresti. Demult a aparut aceasta carte in biblioteca mea; vine de la o zi de nastere de prin 2005 si am citit-o dintr-o rasuflare pe 1 sau 2 ianuarie, cand m-am pus sa-mi caut o alta carte si am dat de asta. Am citit-o asa cum se citesc cartile dintr-o suflare: asezata pe juma’ de fesa pe canapea, cu biblioteca vraiste si carti intinse peste tot in jur, intr-o stare de provizorat care s-a prelungit cateva ore. Mi-a placut, dar am avut un sentiment ca ar fi trebuit s-o citesc mai demult, poate in 2001 cand o citea Mari si mie mi se parea un titlu ca de tablou de Sabin Balasa.

Gary Chapman – Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor. Dintr-o serie Curtea Veche de insight-uri in modul de gandire al copiilor si adolescentilor din care am mai citit si Ingeri adolescenti si urmeaza sa citesc Stimularea inteligentei emotionale a adaolescentilor.

Ina Ilie – Femeia care a uitat sa nasca. Tot de la Curtea Veche, o carte pe care mi-as dori s-o fi scris eu. Efectiv misto; povesti scurte „with a twist” cu un fel de morala implicita.

Gaston Leroux – Secretul camerei galbene. Mi-era dor de Joseph Rouletabille si de misterele lui. Cartea e delicios de antica, oarecum trasa de par si naiva… imi place la nebunie :)

Mircea Cartarescu – Jurnal II. In sfarsit povestea despartirii de Cristina, viata alaturi de Ioana, nasterea copilului, Orbitor 2 si 3. Recunosc ca am sarit elegant peste povestirile de vise si-am citit doar partea can-can :)

Cam asta e lista pe ianuarie. Am la cap acum, incepute si lasate in diverse stadii de lectura, urmatoarele:

– Adela Greceanu – Mireasa cu sosete rosii (merge greu la partea cu visetele miresei, unde ma cam ia somnul… e drept ca citesc numai seara, cand ma bag in pat)

– Katerine Paterson – Bridge to Terabithia (place f mult; daca cineva are filmul, raman datoare!)

– Ioana Nicolaie – O pasare pe sarma (merge greu, ma cam plictisesc)

– Luc Ferry – Invata sa traiesti. Tratat de filozofie pentru tanara generatie (ma cam ameteste)

– Marshal B. Rosenberg – Comunicarea nonviolenta (am sentimentul ca n-o sa aleg nimic din ea daca nu iau notite si nu practic…)

– Cora Lindsay – Learning and Teaching English (de luat notite)

Alte realizari pe ianuarie (in linie cu „obiectivele” de la inceputul anului):

– am fost mai organizata, mai putin procrastinator si delasatoare (de fapt postul ala despre procrastination mi-a ajutat mult; acu’ parca nu mai aman atata :)

– sala, masaj si tot mai aproape de imprietenirea cu piticii bulimici de pe creier (care trebuie convinsi ca nu, nu sunt in nici un pericol imediat sa mor de foame :)))

– mai putine tigari (spre niciuna) – urmeaza sa mai tai si din portia de cafea…

To do list:

– cazier pentru Elvetia (marti sau joi)

– citit despre ratiune, logica + inteles

– mult ceai verde & negru, putina cafea

– de vazut Freedom Writers

Mai sunt 2 saptamani pana la vacanta si cateva ore pana la ziua mea :)

6 răspunsuri »

  1. @ Mih – asta vorbeam si cu More, sa facem ceva sa ne vedem. Ratiunea e pentru ToK.

    @ white noise – multumesc :)

    @ to-morrow – multumesc! sa stii ca mi se pare ca am citit putin si prost pentru o luna in care am avut si o saptamana de vacanta. Pierd f mult timp pe net… Am citit si la tine linkul pe care l-a dat Mih si sunt de acord ca pentru o carte iti faci timp pur si simplu, pentru ca-ti place si – la fel ca un prieten drag – vrei sa petreci timp cu ea…

  2. cartea cu baiatul in pijamale am cumparat-o si eu la ultima vizita in bucuresti, dar nu am citit-o inca
    e bine sa stiu ca merita citita, desi o sa o pastrez pentru cand imi permit sa fiu melancolica

    beatriz am citit-o mai demult si mi-a placut
    imi plac multe carti din colectia respectiva, cum ar fi vanatoarea de zmeie, farrago, trei veri, cineva cu care sa fugi de acasa, 19 secunde

    iti trebuie cazier pentru elvetia ? :)

Lasă un răspuns

