Stinge lumina; consumi planeta

Standard

Baba mea de azi a fost ploioasa, noroasa, friguroasa [dar mie mi-a placut pentru ca mirosea ca la Anina, a aer curat si a fum de lemne]. In clasa a 5-a unde dadeam test era lumina aprinsa. Cineva s-a rezemat de intrerupator si a stins-o.

– Las-o asa! s-a auzit un cor de voci.

– Copii, e intuneric afara. Cum o sa vedeti sa scrieti?

Nu era chiar bezna, dar oricum lumina galbena parca ajuta oarecum. Dar se pare ca pe ei ii deranja mai tare lumina artificiala decat ziua noroasa.

– Teacher Christina, you must protect the planet! Don’t turn the lights on! striga Mati.

– Mati, it’s dark in here. Your eyes will hurt if you read in this light.

– So what’s more important to you: your health, or the planet?

– My health, Mati.

– See? striga ea triumfatoare si putin suparata. That’s why the planet is ruined: because we are all so selfish!

Asta de la o zvarluga de fetita blonda de clasa a 5-a.

Mi-am amintit de fetita Brandusei, Clara, care la 2 ani ii zice bonei: „Te rog, cand iesi stinge lumina ca consumi planeta.”

3 răspunsuri »

  1. si cati nu consumam planeta in fiecare zi si in fiecare secunda si ne doare exact in cur…si nici acolo! ca prof de mediu si mie ar trebui sa-mi pese de tot ce se intampla insa de multe ori ma impiedic de ignoranta, nesimtirea, nepasarea si indiferenta oamenilor din orice strat social. doar prin intermediul copiilor putem schimba viitorul planetei si implicit viitorul nostru! sa luptam pentru asta asa cum stim noi mai bine.

  2. Ma bucura sa citesc asta, poate ca generatiile noi vor avea mai mult respect fata de planeta decat am avut noi si cei dinaintea noastra. Am pacatuit, dar acum fac si eu ce pot sa dau inapoi: inchid lumina cand nu o folosesc, nu las electronicele mergand daca nu e cazul, folosesc sacosi de panza, reciclez ziarele, dozele de aluminiu, sticlele de plastic si inchid apa in timp ce ma spal pe dinti :)

Lasă un răspuns

