Inviere de mana a doua. Ceai de flori de cires

Standard

„Invierea la catolici” titra ieri Realitatea TV, sau vreuna din Antene – un post care transmitea slujba de la Sf. Iosif. Comparativ cu circul care se face de „Sfanta Sarbatoare a Invierii Domnului” (aia de duminica viitoare… ortodoxa, adica dreptcredincioasa), „Invierea la catolici” parea sa fie asa o „invierutza” mai de mana a doua, ca un fel de „Pastele la sectanti” – o curiozitate, dar in nici un caz o sarbatoare enorma, pentru care milioane de oameni s-au pregatit prin post si rugaciune, facand drumul crucii si meditand la viata si moartea lui Hristos.

Eu cred ca ar trebui sa existe o singura Inviere, asa cum exista un singur Craciun.

Azi e duminica, dar saptamana viitoare e aproape vacanta, asa ca nu sunt prea stresata. Ma doare in gat, ma gandesc cu melancolie la Barcelona si nu am chef de nimic. Mi se pare ca e nevoie de o cantitate enorma de energie chiar si ca sa scriu pe blog. Poftesc la cafea cu lapte si mi se pare cam tarziu ca sa mai beau. Voi face un ceai verde.

La Floriile de la muzeul satului/taranului/geologie a fost foarte frumos. Am ajuns la geologie la spartul targului (era si f frig in curticica aia din spate unde-i parcase pe bietii targoveti); la muzeul taranului a fost minunat ca am gasit kurtos kalacs de la doamna din Tg Mures care de obicei era la muz. satului langa bisericuta; erau pomi in floare si un vant rece, rece.

La concertul cu Sistem a fost si mai tare – Rodi ne-a dat peturi si-am batut in ele, ca niste percutioniste adevarate. Ba chiar zicea Cristiana sa luam si la scoala, ca-s bune sa faci liniste in clasa cu ele :)) Mi-a placut f mult concertul; am urlat de m-a durut in gat toata noaptea, acum ma simt cam racita (de aici lipsa de chef) si ma doare gatul cu nasul cu tot.

Of. Pentru maine am „tadouri”. E opt si am inca de pregatit niste lectii. Tare nu vreau sa racesc.

La multi ani la Florini, Florine, Floriana, Florentina (colegutza mea de banca din liceu! >:D<), Meli cea minunata si Vio(r)el cel minunat de simpatic, Flori de la clasa a 12-a, Florentina de romana, Florin „dom’ dirigu”, Narcisa, Lacramioara, Crenguta, Bradut, Codruta si Codrin, tanti Fitzu, tanti Florica si celorlalti sarbatoriti de azi! Sa fiti fericiti, sanatosi si sa infloriti tot anul!

Vin Floriile cu soare si soarele cu Florii. Dar cam frigulescu pentru gustul meu acest soare cu dinti, care musca din carnea mea frageda si-mi lasa pete rosii de alergie.

5 responses »

  1. Tocmai vorbeam azi cu mama cine a mai inventat si regula asta cu 2 zile de Paste, iar Craciunul e unul singur. Saracul Isus nu s-o satura si el sa moara de 2 ori pe an si sa se nasca doar o data? :)

    Iar Pastele la catolici este mult mai frumos si linistit… asa cum ar trebui sa fie de fapt si pentru „dreptcredinciosi”.

  2. Azi am ajuns si eu la biserica si am trait momente care m-au foarte intristat… Cand s-a terminat slujba si a inceput sa se sfinteasca salcia, au inceput sa se impinga atat de tare, incat ma strangeau ca intr-un cleste si nu mai puteam nici sa respir, nici sa o iau inspre iersire. In ciuda insistentelor preotului care facea apel la calm si care spunea ca e salcie pt toata lumea, nu s-au putut abtine sa nu faca din aceasta sarbatoare ceva care n-avea nici o legatura cu buna crestere, sa nu mai zic de credinta sau manifestarea ei. L-am vazut pe parinte cu un gust amar si mi s-a confirmat pentru a nu stiu cata oara ca daca mergi la biserica nu inseamna ca esti un bun crestin. Pacat ca suntem atat de rai si in perioada asta…

  3. nu mai spun nimic…ca sunt atat de inacrit si dezgustat de fiintele umane, incat chiar nu ma mai mira nimic. lipsa de interes (aia catolici) si adevaratii crestini (ortodocsii)? vai de noi si de noi? cine ne da noua dreptul sa judecam si sa vorbim despre 2 invieri cand STIM cu totii ca a fost doar una singura? iar in privinta salciei de florii, sa va amintesc si de aghiazma mare, de boboteaza, cand s-au calcat in picioare si s-au batut ca porcii si toti tampitii!
    halal natie! halal crestini si halal crestini! sa incercam macar cu fapta si cu gandul ca pt o saptamana sa nu mai nutrim ganduri si cuvinte abjecte si nepotrivite!
    post usor unora si paste fericit altora!!!

  4. Ale – dap, e aiurea

    Cristiana – ce triste lucruri imi povestesti. Si ce frumoase florii am vazut la Biserica Italiana, unde toti si-au luat salcia in pace si nu s-a inghesuit nimeni, crezand pe cuvant ca ajunge pt toata lumea… chiar si pentru Christina, ratacita pe acolo la spartul targului…

    Octavian – ce veste buna!

    Vio – be happy, fii optimist, viata e frumoasa! :p

Lasă un răspuns

