Al Bano și Montserrat Caballe… așa da!

Standard

Hristos a înviat!

Două lucruri:

1) concertul cu Al Bano și Montserrat Caballe a fost minunat!

2) Bucureștiul de Paște e delicios de pustiu…

Mi se șoptește în cască să nu mai fiu așa superficială pe blog. Se pare că de la o vreme am devenit mai superficială, am abandonat stilul personal și scriu rar și prost. Recunosc asta și pot să afirm în deplină cunoștință de cauză că e o fază în care mă aflu și din care nu știu când/cum voi ieși. Ca să compensez, iată o poveste:

La întâlnirea cu Mădălina, programată pentru ora 6, am mers pe jos, pe străduțe, fermecată de parfumul primăverii, cu Raimon în urechi (am reușit să scap ipodul pe jos și s-a crăpat. Acum am și ipodul și telefonul crăpate), cu o basma la gât pe care o tot desfăceam, fiindcă mi-era cald.

La Piața Constituției am ajuns pe la 6 jumate și aveam revelații peste revelații, gen: ce frumos e! uite, sunt tribune! sunt și scaune! ce mișto e scena! ce drăguțe flori! ce amabili badigarzii de la intrare! uite, sunt locuri aici în spate… putem să mergem și mai în față etc.

Într-adevăr, piața arăta bombonică – nu era scena aia pe care mi-o imaginasem eu, aruncată în mijloc, cu lume îngrămădindu-se pe lângă ea, ci era un mic aranjament de tribune și scaune albe de plastic, ca o sală de concert în aer liber, cu mochete verzi, plăntuțe, ecrane și o scenă elegantă. Se vindeau și sucuri, la intrare primeai o brățărică cu Primăria Municipiului București, frumos de tot. Lume drăguță, grad mare de bun-simț, foarte frumos totul. Până a început să plouă.

Mădălina avea umbrelă, dar la un moment dat ne servea drept duș, pentru că turna cu găleata și orice mișcare a umbrelei ne trimitea șiroaie reci pe spinare. Noroc cu Tosca și aria preferata a Mădălinei, care ne-au ținut pe loc când ne hotărâseram să fugim undeva la adăpost. Profitând de faptul că Mădălina era în extaz și nu mai simțea ploaia, am tras mai bine umbrela spre mine și mi-am mai acoperit nițel spinarea, care oricum era murată. Îmi inghețase și mâna stângă, iar pe picioare țineam geanta în chip de pătură. Noroc că, fiind de cârpă, ținea puțintel de cald.

Apoi a venit Al Bano. De aici încolo nimic n-a mai fost la fel și-am uitat cu totul de ploaie care, ignorată, s-a și oprit. Nu mai știu ce a cântat, pentru că a cântat de toate: Liberta, Felicita, Funiculi-funicula, Nessun dorma. Știu că la Liberta s-a ridicat toată lumea în picioare și până n-a cântat bis nu l-au lăsat. Acolo m-am simțit exact ca-n copilărie, când ascultam Al Bano și Romina Power la casetofon în cameră și cântam toți cu ei:

Libertà
Quanti hai fatto piangere
Senza te
Quanta solitudine
Fino a che
Avrà un senso vivere
Io vivrò
Per avere te
Libertà
Quando un coro s’alzerà
Canterà
Per avere teeeee

Dacă cu Al Bano am dansat,  bătrâna doamnă catalană, la Munsarrat, ne-a țintuit pe scaune cu vocea sa atât de plină și de melodioasă. Am aflat cu ocazia asta că există soprane lirice și soprane dramatice, ceea ce explică de ce unele soprane îmi plac, iar altele mă zgârie pe creier. La Munsarrat cântă divin – și asta de la un om nedus la operă și fără pretenții de muzică cultă.Și e simpatică, cu simțul umorului, divă și bunicuță.

Am plâns la concertul ăsta prima oară când Daniela Nane a citit o poezie despre umilință, a doua oară când Montserrat Caballe și-a început recitalul și i-am auzit vocea, apoi la final, când la bis cei doi au cântat Nabucco.

E greu să povestești un concert de muzică clasică. Am tremurat, am zâmbit, am râs, am plâns, am dansat, am cântat, am strigat, ne-am distrat când Al Bano i-a mulțumit președintelui Iliescu (??), ceea ce a făcut ceva valuri în public. Am uitat de ploaie, de oră, de vântul rece care ne usca apa din haine. A fost ca o vrajă. Dacă ar fi durat toată noaptea, cred că nu am fi simțit nici somnul, nici oboseala.

Așa da, domnule primar!

2 răspunsuri »

Lasă un răspuns

