To do list: Paris

Standard

Dap, plec la Paris in august. Deja tremur, nu mai am rabdare, imi desfasor pe masa harta si visez la toate strazile din Mizerabilii, la toate cartierele despre care am citit vreodata, la toate muzeele si bisericile de care ne-a vorbit la scoala profa mea de franceza, dna Moldovan. Imi zboara prin minte franturi din lectiile de franceza si aproape ca mi-e groaza ca va ramane un loc pe care am uitat sa-l vad, o strada pe care am uitat s-o includ in traseul meu, un castan langa care as fi putut visa, asezata pe o banca.

Pana acum, lista arata asa:

– tot ce inseamna Luvru, Versailles, Notre Dame, Tour Eiffel, Musee d’Orsay, parcuri si gradini celebre (Luxembourg etc.)

casa memoriala si mormantul lui Edith Piaf

cimitirul & cartierul Montparnasse

podurile de pe Sena

Astept idei, multe multe, de locuri care v-au placut, ce sa vad, unde sa mananc, ce bilete de metrou sa-mi iau, etc. etc.

Merci d’avance :)

16 răspunsuri »

  1. Deci da. Te super invidiez:), daca imi permiti sa zic asa. Sa saluti Parisul din partea mea si bineinteles sa pupi the little frog Cristiana, pe care o gasesti la sediul Ipsos :))

  2. nu uita si de Georges :)

    Chris, sorry dar nu am idei de traseu. in mod tragic, nu-mi place parisul, sau nu am apucat sa-l indragesc. o sa incerc asta next time cand ajung acolo :)

  3. Eu plec in iunie 2 saptamani… a 3a oara!!! si abia astept
    Père Lachaise cu mormantul lui Jom Morrison, Enescu si altii. Crepele din Cartier Latin, dar clatitele de peste tot in general. Ah, locul meu preferat de pe Sena, nu as putea descrie unde… Si Notre Dame

    Mormantul lui Napoleon la Les Invalides.
    Daca vrei gradini, du-te la Versailles. Iar oraselul in sine este deosebit.

  4. wooooooow, da’ cate parizience gasesc deodata! ;))
    uite ca de Georges chiar am uitat, iar de Lisbeth stiu ca e in concediu de maternitate (cel putin asta deduc din postarile ei de pe Facebook). nu stiam ca Cristiana inca mai e la Paris – e demult, nu? sau, oricum, a mai fost :)

    deci:
    5) Invalides
    6) crepes de oriunde
    7) Cartierul latin + crepes

    je vous remercie mesdemoiselles :*

  5. Daca esti cumva fana Amelie, poti merge la cafeneaua unde s-a filmat. Daca ai chef de ritmuri, du-te in spate la Muzeul Omului unde se strang baietzii de culoare cu tamtamurile. Si Centrul Pompidou merita vazut, hai ca mai vb la scoala, ca vad ca ma lungesc :)

  6. Cristiana s-a mutat la Paris. Sta intr-un apartament cu vedere la Turn. Deci, ar trebui sa te bazezi pe ea sa iti faca macar turul barurilor daca nu altceva. O sa o gasesti pe acolo, cu Francine, Victoire, Fred, Georges, etc ;)) Of of, si cat imi place mie cartierul latin si clatiteleee cu de toate:) Pup si sa speram ca ne vedem la Depeche!

  7. lista mea de om proaspat venit de la paris:
    (chiar daca repet putin cele deja spuse mai sus)

    1. POM-PI-DOU!!!! [daca mai e expozitia calder esti norocoasa…ahhh!!!!]
    2. cartier latin/cafea/ teatrul eugene ionesco unde s-a jucat prima oara ‘cantareata cheala’
    3. cimitirul montparnasse: „le baiser”, de brancusi si mormantul lui tristan tzara
    4. catacombes de paris – daca te tine inima sa vezi muuuulte cranii

  8. Pe mine ma da gata La Defense, dar nu stiu daca o sa-ti placa :)
    Stradute frumoase – pe langa Place des Vosges – Le Marais.
    Food: Chez Paul :) si Creperies Bretonnes neaparat. e una super pe langa Republique, iti trimit adresa. Plus de incercat kir si cidru :)

  9. daca aterizezi la sharldeogol, sfatul meu e sa-ti iei bilete de metrou (RER cred) dus-intors, ca iesi mai ieftin. si daca ai de gind sa mergi multisor cu metroul, ia-ti un set de 10-20 bilete de o calatorie, iar iesi mai ieftin decit sa-ti cumperi la fiecare calatorie.

    in rest, super de acord cu gabitz la partea place des vosges-le marais. plus cine-a zis mai sus de resto-ul din amelie, mie mi-a placut, am stat o groaza la terasa, desi era mega ful si foarte ingramadit. evident, de acolo la sacre coeur. parisul vazut de pe deal, foarte fain.

    am retinut doar ca pleci in august, nu stiu cit stai. oricum, daca vrei sa vezi cit mai mult din luvru, e posibil sa nu mai vezi nimic altceva:) si tot sa nu vezi nici un sfert (dar probabil stie oricine treaba asta).
    noua ne-a placut sa ne cocotsam pe arcul de triumf si la mmm panteon (ne-am cocotsat si merita, parerea mea). ma rog, pe bani, da’ asta-i viata.
    daca ai bugetul relativ redus, admira parisul de la sacre coeur (unde nu te costa) si e bun de stiut unde se maninca bine, dar totusi informeaza-ta cu privire la orele de deschidere ale magazinelor, iti mai iei o bagheta ceva si o rontsai in timp ce te plimbi. noi ajunsesem experti dupa primele zile de restaurante si mincam prin parcuri, ca-i mai sanatos si mai poti sa si motsai un pic dupa :))

    te invidiez. sper sa povestesti cu mii de detalii si o groaza de poze.

  10. Gabitzu, poate ne vedem live, ca plange picadili dupa noi :)))

    Vio, mi-a fost dor de tine >:D< Foarte buna ideea cu bagheta rontaita pe drum. Am de gand sa mananc multa branza la Paris, e scumpa? Si vreau sa ma cocotz peste tot unde se poate. Am inteles ca Tour Eiffel ar fi in renovare si partial inchis? Si vreau sa vad casa Monicai Lovinescu si cartierul despre care scrie Liiceanu in Usa interzisa. Stau 8 zile si sper sa am timp de tot :) Ma bucur ca mi-ai scris \:D/

  11. neata:)
    nu stiu daca e inchis turnul, adica cred ca e, da partial, chestie care nu cred ca are de ce sa te incurce (adica ii bibilesc ei un picior si restul 3 sint urcabile si merge si liftul).

    noi tocmai stam in cumpana:) daca sa ne ducem in septembrie doua saptamini la iasi sau la paris. culmea, cred ca iese iasul cistigator si-om bate parisul mai incolo.
    nimic nu e sigur deocamdata:)

    distractie maxima! :)

Lasă un răspuns

