L’abeille

Standard

Albina a venit cand ma uitam la inghetata. Am simtit o intepatura mica in brat, m-am uitat si o strivisem acolo, intre brat si corp, cand am miscat mana sa arat ce inghetata vreau. Primul gand cand am vazut-o a fost, „Sper sa nu ma intepe,” dar dupa usturimea din brat am inteles curand ca deja ma intepase. A zburat si m-am intrebat daca avea sa moara, cum stiam ca mor albinele cand pierd acul, sau daca cumva era viespe. Nu le deosebesc.

Ce tare! Prima si singura data cand ma mai intalnisem asa „violent” cu o albina fusese , la Anina, acum multi ani, cand mi-am bagat nasul in vaza sa miros un buchet de flori si albina ascunsa acolo mi-a infipt acul fix in nas. Mi-aduceam aminte durerea, dar nu si alte simptome (umflatura? roseata? cat a durat?). Inghetata n-am mai vrut; eram ocupata sa urmaresc intepatura. Pe de-o parte speram sa-mi faca bine, un boost de imunitate, nu asa se zice? Alergica la albine  nu sunt; dimpotriva: speram ca intepatura otravita sa ma vindece de alergia mea la rece.

I-am zis „albina de la Versailles”; dealtfel bazaiau multe albine/viespi pe intinsele domenii ale Regelui Soare.

Mana m-a durut pana seara. Intepatura s-a umflat, s-a dezumflat, s-a inrosit, s-a albit si spre inserat s-a stabilizat intr-o pata rotunda rosie, ca IDR-ul pe care mi-l tot repetau in copilarie. Azi ma mai mananca putin, dar nu se mai vede nimic.

Vorba memorabila pe care-am auzit-o la Paris a venit de la o rusoaica, extaziata intr-un magazin de suveniruri:

– Aliosha, vot Mona Lisa!

P8112675

8 răspunsuri »

  1. eu nu am amintiri placute cu albinele/viespile. cand eram mica, niste viespi isi facusera culcus intr-o gaura mica din stalpul portii de la curte. mi-era frica de fiecare data cand trebuia sa ies. si m-au si intepat in spranceana/pleaoapa o data.

  2. Au! La Versailles erau multe flori si era plin de albine, mai ales pe aleile cu gradini si in jurul cosurilor de gunoi… am mers cu ambalajul de la biscuiti in geanta pana acasa, ca sa nu-mi mai iau o alta piscatura. Cred ca la pleoapa a durut rau! Eu ma tot consolam cu ideea ca face bine la imunitate :))

  3. La noi in casa (la casa) a fost un cuib de viespi in partea exterioara a jaluzelelor de la o camera. Le-au facut vint cu insecticid, foarte interzis caci vai sint pe cale de disparitie (da e plin de ele pe unde te invirti). Mai nou avem un cuib in jaluzelelelellele de la bucatarie, nu le mai putem misca. Tatal lui P. a opinat ca stau doar un an, ceea ce nu prea cred. Deocamdata de ceva timp nu mai deschidem deloc geamul acolo, ca timpitele intrau si-n casa si le gaseam moarte pe pervaz.

    Cit e intrarea la Versailles? Vrem si noi sa ajungem neaparat.

    >:d<

  4. La Versailles, 20 de euro day passport care include gradinile uriase (recomand sa va luati masinuta, scuteste dureri de picioare si e foc de haioasa), palatele Micul si Marele Trianon, domeniul Mariei Antoaneta (adik o gradina cu chiosc, frumoasa), le hameau de la reine (un sat cu vaci si oi) si, normal, oroarea cea mare de palat, unde cand nu te calci in picioare cu japonezii miroase a transpiratie de la ceilalti =))) Eu de palatul cel mare m-as fi lipsit, sincer. Dar restul merita toti banii si totul e f ingrijit. Plus ca in gradina sunt terase, baruri, cafenele, se inchiriaza barcute, e ca un parc.

    A, fii antena, ca daca vrei sa vezi doar gradina e gratis, iar pentru palatele Trianon se iau bilete chiar de la intrarea lor si nu e deloc coada. Asta pentru ca pot fi cozi impresionante la intrare. Vezi ca inauntru la casa de bilete sunt masini automate pt bilete unde se plateste numai cu card. Nu prea stie nimeni de ele si asa scapi de coada.

    In Landshut aveam aceeasi problema cu cosurile de gunoi – arunca lumea doze de suc si roiau viespile in jurul lor. E ceva cu Germania si albinele :p Dar cuib de viespi in jaluzea… brrr. Parca se afuma sau i se dadea foc ceva ca sa scapi de el, nu?

Lasă un răspuns

