Si arribeu

Standard

Am o problema cu perfectiunea. Ma obsedeaza. Tot ce iese din mana mea trebuie sa fie perfect. Examenele trebuie sa le iau cu 10, altfel nu se pune. Masina mea nu are voie sa fie zgariata. Laptopului nu se poate sa i se strice boxele. Daca nu pot fi perfect de slaba, mai bine nu ma mai stresez cu dietele. Si e greu sa gasesti barbatul perfect, asa ca mai bine lipsa.

Cam asa suna filosofia mea – constienta sau inconstienta – de viata. If it ain’t perfect, it ain’t good for you.

Ay, there’s the rub: is anything ever perfect? Eu cred ca nu. Mai ales cand vad ca rareori produc lucruri absolut perfecte (lol, dar o sa vedeti de ce), cand vad ca ecranul de la telefon e spart, iar laptopul nu mai canta decat prin casti.

Nu am ajuns la luptele absurde ale lui J. cu imperfectiunile lumii, ba chiar incep sa suspectez ca perfectionismul meu e doar o masca, sub care imi permit sa fiu profund imperfecta & enjoy it in a guilty way. Nu stiu daca intotdeauna am fost asa de complicata, sau am innebunit acum, dar mi-e din ce in ce mai clar ca ma obsedeaza nu perfectiunea, ci perceptia mea asupra lucrurilor perfecte. De exemplu, laptopul mi se pare in continuare super-perfect, chiar daca nu-i mai merg boxele. S-au vazut si lucruri mai rele si, oricum, se poate repara. Dar nu chiar acum. Asadar nu mi-e greu sa ma adaptez la ne-perfect. In fond, am telefonul spart din martie, ipodul spart din august si tot universul conspira sa-mi arate ca exista fisuri in armura mea :)

Oare cand o sa ma obisnuiesc cu ideea siluetei imperfecte, o sa cunosc si barbatul perfect pentru mine?

Deocamdata sunt inca in faza „si arribeu” si Lluis Llach a spus-o mai bine ca mine:

Si arribeu en la vida mes lluny d’on pugui arribar
Moriré molt gelós de que m’haureu avançat
Que no em sabre resignar a no ser el millor vianant
L’atleta mes fornit i el mes frondós amant

(Si arribeu, 1972)

[dac-o sa ajungeti in viata mai departe decat am ajuns eu/o sa mor plin de gelozie ca m-ati intrecut/si n-o sa fiu in stare sa ma resemnez cu ideea ca nu sunt cel mai bun trecator/ atletul cel mai dotat, amantul cel mai focos]

Si ma pregatesc sa ajung aici:

I perquè sé que vosaltres
anireu més lluny que jo,
estic gelós i content,
molt gelós i content
de la sort que heu tingut,
de la sort que tindreu,
que tanmateix sé que mai
no he estat fornit atleta,
ni tan sols digne amant,
només un vianant.

si, fiindca stiu ca o sa ajungeti mai departe decat mine/ sunt gelos si multumit/ foarte multumit si gelos/ pe soarta pe care-ati avut-o/ pe norocul pe care-l veti avea…/ chiar daca stiu bine ca niciodata/ n-am fost vreun atlet de vaza/ nici macar un amant demn de acest nume/ ci doar un trecator…


Scriu, desigur, pentru ca am multe lucruri de facut si niciun chef sa ma apuc de ele.

2 responses »

  1. Cred ca fobia de perfectiune este principalula caracteristica ce ne face imperfecte… Am si eu obsesia asta mai nou si ma consider o nulitate daca nu iese totul „ca la carte”.

    Faza cu barbatul perfect… cred ca va fi acela pe care tu il vei considera asa, pe care tu il vei gasi special din multimea care exista, pentru ca aici e perfect doar ce-ti place tie :). Daca poti aplica asta si in celelalte lucruri, cu atat mai bine!

  2. (aproba-l pe acesta, apropo de perfectiune :D)

    Cred ca fobia de perfectiune este principala caracteristica ce ne face imperfecte… Am si eu obsesia asta mai nou si ma consider o nulitate daca nu iese totul “ca la carte”.

    Faza cu barbatul perfect… va fi acela pe care tu il vei considera asa, pe care tu il vei gasi special din multimea care exista, pentru ca aici e perfect doar ce-ti place tie :). Daca poti aplica asta si in celelalte lucruri, cu atat mai bine!

Lasă un răspuns

