Buna ziua, sunt Christina, cu ce pot sa va servesc?

Standard

Cand am citit cartea aia cu cele 5 limbaje ale iubirii (o carte de bun simt, dealtfel), am simtit ca ma identific cu limbajul timpului acordat si cu cel al atingerilor fizice. Da-mi buna ziua si pune-mi o mana pe umar si imediat o sa te consider prietenul meu. Fireste, exista si varianta b. Pune-mi o mana dezgustatoare pe umar sau loveste-ma catusi de putin si nimic nu te mai ridica vreodata in ochii mei. Adio. Amin.

Pe mama am plasat-o imediat la limbajul serviciilor. Pe Iulius tot la cel al timpului, plus vorbele frumoase. Pe Josecin la cuvinte de incurajare. Pe tata la timp si servicii. Parintii au ceva cu serviciile. La noi in familie cadourile nu te vor face prea popular, vezi bine. Pentru ca astea sunt cele 5 limbaje, daca n-ai citit cartea:

– timpul acordat „ma simt iubit cand imi acorzi timpul tau si ma asculti sau facem o activitate impreuna”

– serviciile – „ma simt iubit cand imi faci servicii, cand ma ajuti, cand ma sustii”

– cadourile – „ma simt iubit cand primesc daruri, chiar si o castana de pe jos, de la tine”

– atingerile fizice – „ma simt iubit cand ma atingi, ma mangai, ma imbratisezi, ne tinem de mana”

– cuvintele de incurajare – „ma simt iubit cand imi spui ca sunt frumos, destept, ca pot, ca stiu”

Treptat, in lumina acestor categorii simpliste dar utile (mintea gandeste in categorii, deci sa i le furnizam!), am ajuns sa imi dau seama ca prefer sa mi se „vorbeasca” Timp si Atingere, dar eu vorbesc Servicii si Cadouri! Pai cum? La carte zice ca in general iubesti in limbajele tale predominante. Nimic mai fals, in cazul meu.

Mi-a placut intotdeauna sa ma simt utila. Cred ca nu stiam asta:

Desi avusesem o mica „revelatie” inca din 2007.

In fine. Vorbesc „servicii” la perfectie. Sunt voluntar la orice presupune putting a smile on someone’s face. Azi ma gandeam ca de cand am masina sunt si mai fericita pentru ca pot sa duc pe toata lumea acasa.

Cred ca exista o explicatie simpla pentru care vorbesc „Servicii” si „Cadouri” cu oricine si la orice ora, iar celelalte 3 limbaje le pastrez pentru a select few: „Servicii/Cadouri” a devenit aceasta lingua franca pe care toata lumea o intelege si o recepteaza corect – nu neaparat ca dragoste, cat ca interes si preocupare pentru interlocutor – si o apreciaza.

Ca si in cazul limbajului clasic, problema apare atunci cand Christina tace.

*this article is a stub and has not been revised before publishing*

2 răspunsuri »

Lasă un răspuns

