Cartile lui doomiinoo

Standard

Nu mi-a iesit sa scriu in fiecare luna ce-am mai citit. Uneori mi se pare ca am citit destul, alteori ca n-am citit mai nimic si, oricum, nimic din ce conteaza.

De parca vin undeva prescrise cartile care conteaza si fix pe-alea trebuie sa le citesti.

Si in acest an Jose Saramago m-a refuzat. Lui Salman Rushdie i-am dat o sansa – si nu pentru ca a fost la Bucuresti – si citesc acum „Versetele satanice” cu mare placere!

In buna traditie initiata in 2008, iata mai jos ce-am citit anul asta, cu comentarii, stele numai unde am ramas WOW si grupata pe categorii, desi, fireste, le-am citit amestecate.

Beletristica

  1. Catherine Ryan Hyde – Pay It Forward + vazut filmul
  2. Alan Alda – Sa nu-ti impaiezi niciodata cainele si alte lucruri pe care le-am invatat in viata*****
  3. Ada Demirgian – Povestile domnisoarei Firicel
  4. Eric Emmanuel Schmitt – Oscar si Tanti Roz
  5. Stela Ghetie – Salul
  6. ~  Sabia lui Mihai
  7. Yasushi Inoue – Dragostea si moartea si valurile
  8. Tracy Chevalier – Doamna si licornul – buna de citit pe plaja :)
  9. Tadeusz Dolega Mostowicz – Vraciul – un hit al verii 2009, recitita intr-o noapte!
  10. Josep Pla – Strada Ingusta – in traducerea mea [neplatita inca de RAO :((]
  11. ~ El carrer estret
  12. ~ La calle estrecha
  13. Josep Pla – Noapte de primavara
  14. ~ Nocturn de primavera
  15. Georges Simenon – Prietena doamnei Maigret
  16. Stephen Fry – The Stars’ Tennis Balls
  17. Nicole Krauss – Istoria iubirii – o revelatie
  18. Margaret Peterson Haddix – Just Ella
  19. ~  Among the Barons
  20. ~ Among the Impostors,
  21. ~ Among the Hidden
  22. ~ Among the Free
  23. ~ Escape from Memory
  24. John Boyne – Baiatul cu pijamale in dungi + vazut filmul
  25. Lucia Etxebarria – Beatriz si corpurile ceresti
  26. Ina Ilie – Femeia care a uitat sa nasca
  27. Marie Darieussecq – Bebelusul
  28. Gaston Leroux – Secretul camerei galbene
  29. Adela Greceanu – Mireasa cu sosete rosii
  30. Ioana Nicolaie – O pasare pe sarma
  31. François Bégaudeau – In clasa + vazut filmul
  32. P.G. Wodehouse – The Code of the Woosters
  33. Milan Kundera – Ignoranta
  34. Constantin Chirita – Ciresarii – volumul 4, preferatul meu + vazut filmul
  35. Cella Serghi – Mirona – colectia Adevarul, sau Jurnalul
  36. Rodica Ojog Brasoveanu – cateva carti random cu Melania Lupu
  37. Victor Hugo – Les Miserables – in franceza, pentru prima data complet
  38. Nick Hornby – Slam – de la Jose, de Craciun
  39. Christophe Dufosse – Sfarsitul orelor
  40. Quim Monzo – Benzina
  41. Eugen Ionesco – Cantareata cheala
  42. Aurel Baranga – Teatru (Siciliana)
  43. Jaume Cabre – Vocile lui Pamano
  44. ~ – Senyoria [n-am terminat-o]
  45. Marius Serra – Farsa [n-am terminat-o]
  46. Margaret Atwood – Oryx and Crake – [n-am terminat-o]
  47. Douglas Adams – Ghidul autostopistului galactic [n-am terminat-o]

SF

  1. Orson Scott Card – Umbra marionetelor
  2. ~  Umbra uriasului
  3. ~  Amintirea pamantului
  4. ~  Xenocid re-re-re-re-recitit
  5. ~ Vorbitor in numele mortilor – re-re-re-re citit
  6. Philip K. Dick – Timpul dezarticulat
  7. ~  Viseaza androizii oi electrice?
  8. Michael Crichton – Sfera + vazut filmul
  9. ~  Prisonnier du temps/ Timeline [+ vazut filmul]

Non-fictiune (religie, stiinta, jurnal, eseu)

  1. Edmond Constantinescu – Dumnezeu nu joaca zaruri
  2. David Crystal – History of the English Language
  3. Mircea Cartarescu – Jurnal II
  4. Gabriel Liiceanu – Usa interzisa (re-re-re-citita before Paris)
  5. ~  Scrisori pentru fiul meu
  6. Oliver Sacks – Musicophilia
  7. Vintila Mihailescu – Socio hai-hui prin Arhipelagul Romania
  8. OUP – Learning and Teaching English (Cora Lindsay, Pat Knight)
  9. Radu Pavel Gheo – Romanii e destepti
  10. Milan Kundera – Testamente tradate
  11. Oana Pellea – Jurnal
  12. Dan Puric – Despre omul frumos, Cine suntem
  13. Pedro Gronzalez Calero – Filosofia pentru bufoni
  14. Kaye Thorne – Essential Creativity in the Classroom
  15. Kate Spohrer – Teaching NLP in the classroom
  16. Dr. Ben Lerner – One Minute Wellness
  17. Rocks, gems and minerals – guide to types of rocks

Bibliografie scolara

  1. Louis Sachar – Holes + vazut filmul
  2. ~ Small steps
  3. ~ Dogs don’t tell jokes
  4. ~ There’s a boy in the girls’ bathroom
  5. Katherine Paterson – Bridge to Terabithia + vazut filmul
  6. ~ The Same Stuff as Stars
  7. Sharon Creech – Absolutely normal chaos
  8. ~  Walk two moons
  9. Herman Melville – Moby Dick
  10. ~ Billy Budd and other stories
  11. Thomas Hardy – Tess of the D’Urbervilles + vazut filmul
  12. Antoine de Saint Exupery – Micul Print

ToK

  1. Luc Ferry – Invata sa traiesti. Tratat de filozofie pentru tanara generatie.
  2. Daniel C. Dennet – Tipuri mentale
  3. Roger Pol-Droit – Filosofia pe intelesul fiicei mele
  4. Sue Bastian – Theory of Knowledge for the IB Diploma
  5. Richard van de Lagemaat – Theory of Knowledge

Psihologie, psihanaliza

  1. Françoise Dolto – Psychanalise et pediatrie
  2. ~ Enfances
  3. ~ Autoportrait d’une psychanalyste
  4. ~ Paroles aux adolescents ou le complexe du homard
  5. ~ Le cas Dominique
  6. ~ Imaginea inconstienta a corpului,
  7. ~ Cand apare copilul
  8. ~ Cum sa le vorbim copiilor
  9. Adrian Nuta – Infinitul mic, iubindu-l pe cel mare
  10. ~ Consilierea psihologica
  11. Suzanne B. Robert Ouvray – Copil abuzat, copil meduzat
  12. Gloria Steinem – Revolutia interioara
  13. Alice Miller – Revolta trupului

Dezvoltare personala

  1. Francois Lelord – Cum sa te iubesti pe tine
  2. Haim G. Ginott – Intre parinte si copil
  3. Gary Chapman – Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor
  4. Marshal B. Rosenberg – Comunicarea nonviolenta
  5. Connirae & Steve Andreas – Inima mintii
  6. Michiela Poenaru – Eu te-am facut, eu te omor
  7. Robert K. Cooper – Nu-ti sta in cale
  8. David P. Celani – Plecarea de acasa
  9. Osho – Cartea despre femei
  10. Jacques Salome – O viata pentru a vorbi despre noi insine
  11. ~ Mami, tati, ma auziti
  12. ~ Curajul de a fi tu insuti
  13. ~ Ce-ar fi daca ne-am inventa propria viata
  14. Maurice J. Elias et. al. – Stimularea inteligentei emotionale a adolescentilor
  15. Valeriu Popescu – Sfaturi pentru un om de lume
  16. Emanuelle Daviet – Tu si banii
  17. Thomas d’Ansembourg – Fii tu insuti
  18. Dr. Stephen Briers – Ingeri adolescenti
  19. Mark Forster – Do it tomorrow & other secrets of time management
  20. Tom Hodgkinson – Cum am ales libertatea

Hmmmm… balarii?

  1. Ute Erhardt – Fetele bune ajung in rai, fetele rele ajung unde vor
  2. Jodi Picoult – Handle with care
  3. ~ Tenth circle
  4. Lise Bourbeau – Asculta-ti corpul
  5. Tim Harford – Logic of life
  6. Povesti Zen
  7. Satisfactia – arta de a gasi adevarata implinire

In total vreo suta si ceva de carti. Putin, in 365 de zile. Dar mai sunt 5 zile :)) De vacanta!

Acum ca ma uit pe lista de mai sus (se vede, da, ca ador sa fac liste?? ), bag sama ca nimic n-am citit in spaniola anul asta. In catalana foarte putin, in engleza normal (era o vreme cand nu citeam deloc, totusi), iar revelatia anului a fost sa-mi dau seama ca pot sa citesc in franceza!

Pentru 2010 urmeaza Rushdie, Orhan Pamuk, Herta Muller, Le Clezio, Philip K. Dick (ii mai dau o sansa), Francoise Dolto (cartea noua, care a aparut la editura 3), Roald Dahl, Chesterton, Stephen Fry, Saramago, Gabriel Garcia Marquez si ce mai apare.

Astept idei, recomandari, ce-ati mai citit voi, ce ati vrea sa cititi in 2010?

P.S. Vorbind de carti, tocmai am descoperit o insemnare despre „Strada Ingusta” care ma umple de fericire! Un cadou de Craciun neasteptat :)

10 responses »

  1. Wow, doar dupa ce am vazut lista ta am realizat cat de mult am citit si eu in 2009. Coincid destul de mult listele, mai putin SF-urile, ca nu-mi plac si cele de dezvoltare personala, eu am citit putin in alt domeniu, ceva similar…
    Iti recomand Carlos Ruiz Zafon – Umbra Vantului si Jocul Ingerului :)
    Spor la citit in 2010!

  2. nu stiu daca i-ai citit deja dar ti-as recomanda casares si juan rulfo: am citit de curand pedro paramo si campia in flacari care mi-au placut foarte mult
    cat despre lecturile din 2010, eu una am citit destul de dezordonat in utima vreme asa ca nu prea-mi ies genul asta de liste. pot sa spun insa ca un autor pe care vreau sa-l citesc de muuullta vreme este philip roth si cine stie?poate in 2010 o sa-i acord atentia cuvenita :)

  3. Mie mi-au placut mult cartile de la tine, in special „sex, shopping si un roman” si „un loc placut numai al lor”.

    Mi-au mai placut:
    Chris Abani – Taramul fagaduintei
    John Grisham – The rainmaker
    Jose Saramago – Intermitentele mortii
    d.b.c. pierre – tap ispititor
    Thomas Brussig – Aleea soarelui
    Laura Restrepo – Delir
    Bernard Malamud – Carpaciul
    Theodore Sturgeon – Nestemate visatoare
    Theodore Sturgeon – Mai mult decat oameni

    Si cam asta pentru 2009.

  4. Incerc si eu sa tin evidenta cartilor pe care le citesc, dar nu reusesc sa notez toate titlurile intotdeauna, am o agenda in care imi notez titluri, citate, cate stele din 5 acord unei carti si cate un yellow smile caruia ii sare basca daca mi-a placut foarte mult cartea respectiva.
    Am citit si mi-a placut si as vrea sa ti recomand multe carti, primele care imi vin in minte sunt:
    Daniel Kehlman- Eu si Kaminski
    Ioana Parvulescu- Intoarcere la secolul 21
    Nina Berberova- Trestia revoltata
    Sam Savage- Firmin

  5. Pingback: Geografia lui 2010 « Cartea Smillei

Lasă un răspuns

