Boldog új évet!

Standard

La Budapesta de Anul Nou toata lumea iese pe strada invelita in beteala. Peruci din beteala, beteala peste haine, centuri din beteala de toate culorile… Si toti sufla in trompetele si striga Boldog új évet! Happy New Year! Ies pe strada turisti si localnici, copii si parinti, e o miscare ca ziua in amiaza mare si toti poarta ca accesoriu distinctiv sticla de sampanie :)

A fost un Revelion galagios, am luat o pocnitoare in barba si am suflat in trompetica, am plans si am ras si, dupa 16 ore de drum de la Bucuresti, ne-am ratacit acolo in cautarea unei strazi care se numea „Pünkösdfürdő” si despre care toata lumea stia, dar nimeni nu vorbea destula engleza/ germana/ franceza/ catalana/ romana/ spaniola ca sa ne lamureasca cum ajungem acolo!! Szentendre – super celebru pentru localnici – a fost un punct de reper lost on us, pentru ca habar nu aveam ce inseamna Szentendre si tinandu-ne dupa indicatoare am ajuns la mama naibii, pe autostrada spre Debrecen. Aventura a fost completata de ploaie torentiala, balti pe drum, gropi si trombe de apa, dar cumva in cele din urma am ajuns cu bine la hotel, apoi inapoi in oras, apoi inapoi la hotel. Ceea ce nu inseamna ca vreau sa mai aud de Arpad Hid any time soon =)))

Imi place Budapesta. Cumva n-am ajuns inca acolo pentru ea, deci putine pot spune despre ce e de vazut acolo, despre locuri, muzee, catedrale si magazine. Prima data au fost doua zile de „shopping” si turism culinar :)), de data asta a fost Revelionul si totul era inchis, desi mai viu decat m-as fi asteptat pentru 1 ianuarie. A treia oara va fi norocoasa – si am de gand sa vad si Szentendre!

Oricum, anul asta am trait cea mai lunga zi de 1 ianuarie din ultimii ani – am si mancat de dimineata inainte de ora 4 dupa masa =))) am prins lumina, am vizitat Castelul Vajdahunyad, ca sa am termen de comparatie pentru Castelul Huniazilor din Hunedoara, m-am dat cu masina pe dealurile din Buda si am vazut iar monumentul lui Peter Mansfield, care m-a impresionat si data trecuta.

De la Bucuresti la Budapesta sunt 14 ore cu masina. Am mers pe Valea Prahovei si ne-am intors pe Valea Oltului, in plin inceput de cod galben, cu ninsoarea desenand spaghete in aer, ca intr-un film SF.

Si vreau sa recomand cu caldura hotelurile Ibis, pentru cele mai bune servicii si un mic dejun perfect de imens si absolut delicios!

Rezolutia mea pentru anul nou 2010 e simpla: vreau sa pot spune la sfarsitul lui ca am plantat un copac, am scris o carte si am facut un copil :)

6 răspunsuri »

  1. La multi ani si tie Chris si bine ai revenit draga mea! Abia asteptam aceste ganduri…in fiecare zi am vizitat blog-ul ca sa vad ce stiri ai pentru noi…Buda si Pesta…si la mine tot de acolo s-a lasat cu copil, asa cum bine stii…mi-e dor de tine! Te pup cu drag…si dragoste!

  2. Iaca si Malfada numarul trei iti scrie! La multi ani! Sa ne traim si sa ne iubim si intelegem asa cum suntem! Ma bucur ca ai vazut Buda si Pesta sau Budapesta? Cred ca a fost o experienta superba, desi vremea asta nu prea a tinut cu noi toti! Am remarcat si pozele surprinse in minivacanta ta! Sunt superbe si deja ma incita sa merg sa vizitez si eu acest oras frumos!
    Daca la Budapesta toata lumea purta beteala si sticla de sampanie la buzunar, nu acelasi lucru pot spune despre Cluj. Anul acesta, ca sa ne impresioneze Boc si cu ai lui, astia au declarat an de criza si abia s-au cremut sa faca un foc de artificii! Insa tinerii, cu energia debordanta si plini de iubire, au iesit pe strazi, in ciuda cetii groase si a ploii marunte si si-au urat La multi ani! Asa va doresc si voua! Un an fain, usor, frumos si cu multe peripetii de tot felul!

  3. Pingback: Jurnal de calatorie (intro) « Cartea Smillei

Lasă un răspuns

