lampadarele/ geamparalele (in the middle of Stieg L)

Standard

la smilla in ograda e dezordine si veselie. martisoarele bat la usa, cu noroi pe jos si nori pe cer (intre nori si noroi e doar o litera rotunda, vedeti?). cafeaua s-a racit in cana, facebook a fost trecut prin sita si cernut, iar din el au cazut cateva videoclipuri (intre care favoritul lui rodi, „Nu ne-am nascut in locul potrivit”, care arata ce mentalitate eleganta de victime avem) si vreo doua-trei posturi de blog, pe care nu mai am timp sa le citesc.

dupa mai bine de o mie de pagini de lisbeth salander si mikael blomkvist, m-am obisnuit cu amandoi. au inceput sa-mi placa manevrele lor hackeristice incredibile, si felul in care cu un simplu telefon afla cele mai importante secrete de stat. imi place si stockholmul, atat de prezent in carte incat e aproape un personaj in sine… sundbyberg (unde era si sediul ipsos :), lundagatan, nustiucare-gatan, „cocoasa”, cafenele, dealuri, piete, totul „joaca” in carte cot la cot cu blomkvist, lisbeth si erika berger. foarte mult talent de a ridica o lume din cuvinte, ca un madurodam, ca un furnicar in care cititorul invata repede sa recunoasca fiecare furnica.

ieri am fost la concert grimus si toulouse lautrec. mi-a placut tuluz, nu mi-a placut grimus. eram si obosita si era foarte fum. will not repeat.

@mtis, nu uitat pana miercuri sa-mi trimiteti poze de la proiecte! vor urma lucruri frumoasa, pentru ca meritam :)

2 răspunsuri »

  1. Imi place teoria lui Einstein. “Nu ne-am nascut in locul potrivit” nu e titlul potrivit, mai bine spus nu e titlul complet „Ne-am nascut la locul potrivit , dar nu era timpul potrivit!”. Sau poate era si timpul si locul insa am fost singuri ca florile pe pajiste. Imi place teorie ta despre noroi si nori. Cuvinte ce se aseamana semnantic, oare asa o fi ? :)) Litera ta ma duce cu gandul la o cifra. Oare asa o fi ? :)). La nivel individ da , la nivel societate nu . Ce frumoasa e viata intre „spatele” null al individului si „gogoasa” societatii. Sau poate ? Dar ce mai conteaza ? Doar nu s-o rasturna lumea cu „curul in sus”. Sau poate … In concluzie Kippling are dreptate prin „Si daca”.Varianta non-p tragic de realista nu difera cu nimic din „Nu ne-am nascut in locul potrivit”. Si totusi parca Einstein … sau si Kippling … Cred ca e rezultatul „si ce daca ?” Cand o sa cazi o sa vezi si noroiul si norii , spatele tau nu va mai fi null , gogoasa nu nu isi va schimba pozitia. In aceasta situatie jenanta , mancatul gogosii pe strada nu e recomandat. O zi buna .
    PS: Poti scrie despre dobitoci ?

  2. Referitor la acest ‘Nu ne-am nascut la locul potrivit’.Daca imi este permis sa am o opinie,daca nu ,sunt gata sa renunt la ea,dar numai la a o spune,nu si a o avea in suflet si in gind.In ginduri nu permit sa calce cu bocancii noroiosi nimanui.Este posibil sa fiu un invins sau mai bine zis sunt privit ca un invins in aceasta situatie de a privi ‘lucrurile’.Sa intru direct in subiect.Oare nu este o vanitate imensa si un orgoliu fara fundament a celui care pronunta aceste cuvinte?Nu este oare superficial?Este persoana profunda?Sper ca m-am facut inteles in ideea care am dorit s-o exprim si in acest caz imi cer iertare pentru eventuala greseala fara de voie care o fac.Spun aceasta deoarece am exprimat ceea ce gindesc si ceea ce cred nu ceea ce majoritatea doreste sa auda.Oare aceasta fraza este numai la romani?Intreb deoarece nu am iesit din tara niciodata,nu am calatorit in strainatate.Spun acest lucru sub forma de sinceritate si nu il privesc deloc ca un handicap.De ce?Nimeni nu ma poate opri sa citesc marii scriitori universali.Si nu ma costa nimic.Imprumut de la bibleoteca.Doar timp.Dar e un timp cistigat sau oricum valorificat in masura in care nu ramin ‘blocat’in carte,stuck in book.Respectele mele doamna si o floare cu ocazia lui 1 Martie 2010

Lasă un răspuns

