Entomologie

Standard

In troleibuz aud deodata o voce de o mare dragalasenie: „Ce face frumosul lu’ mama? Ce face ingerasul meu iubit? Ai mai crescut, frumosule!” si alte asemenea dugu dugu. Surprinzator, vocea „ingerasului” nu se auzea. Intorc capul: o doamna la vreo 50 de ani cu un prunc de gradinita (4-5 ani). Doamna foarte ingrijita si aranajata, deloc stridenta, ba chiar la locul ei. Pruncul, blondut, cu sapca si dintii stransi, cu o expresie incruntata. Clar nu-i prea placeau efuziunile doamnei. Ea, fara sa bage de seama, continua:

– Nu vorbesti cu mine, iubirea mea? Da sa-ti scot sapca; stai, mai, copile! Da sa scot sapca am zis!

Baiatul in continuare nu zicea nimic, dar isi tragea cu indarjire sapca pe cap.

– Auzi, stii ceva? Daca nu vrei sa vorbesti cu mine, nu vorbesti.

Eu imi vad de cartea mea, dar nu trec 2 minute si aud parca o alta voce, extrem de furioasa:

– Ia mana de acolo, ca te bat! Mai, tu n-auzi? Te bat, am zis! Ia, domne, mana de acolo! Ei, comedie ca asta! Nu ca asta e buna, tu chiar vrei sa te plesnesc?! Lasa geantaaaa!!

Doamna asezase poseta deschisa intre ea si copil, iar copilul cu mare dexteritate scotea din poseta incarcator de telefon, portofel, chei si alte obiecte pe care doamna i le smulgea furioasa din manute. Desi nimeni nu radea, mie mi s-a parut haios ca pe masura ce ea le baga in geanta, pustiul le scotea din nou. Deja striga de intorsese toata lumea capul. Si-a luat seama si-a inceput sa scoata un fel de mormaieli, in timp ce indesa totul in geanta si tragea fermoarul:

– Tu ma faci de rusine in lume, ma? Auzi, eu te bat daca nu te potolesti. Vrei sa te bat? Zi! Vrei? Ia mana de acolo.

Cand am coborat, fiecare parte sedea pe scaunul ei, botoasa. Baiatul, in continuare cu sapca in cap, se uita pe geam incruntat. Doamna, privea inainte cu indarjire, strangand intr-o mana geanta. Din cand in cand arunca o privire de control spre copil.

***

In magazinul obor o mama la vreo 35 de ani impingea un carut de copil mare. Copilul plangea de mama focului, iar mama tipa furioasa la el:

– Ma, tu n-auzi sa taci? Taci odataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Ma, daca ma faci acum sa ies afara, sa vezi bataie ce-ti dau!

Asta din ciclul „atunci mama a tipat la mine sa nu mai tip asa”.

***

Lisa, intr-o dimineata:

– Stii ceva Chistina, eu de-acum nu veau sa-ti mai spun Chistina.

– Dar cum vrei sa-mi spui, Lisa?

– O sa-ti spun Chlis.

Si ne-a zis de curand ca la gradinita are „clapitze”, adica „capritze”.

… asa stau eu in tribuna si observ. ;)

4 responses »

  1. Multumesc, Lavinia :)

    Mai am una de azi, din troleu:

    Baiat, 10 ani, palid: Mama, mi-e rau, e prea cald aici!
    Mama, in scarba: Si ce dracu sa-ti fac io? E geamu’ deschis.

    *gulp*

  2. :((

    asta e, sa fii vazut la niste articole de pe hotnews depsre bataie ce mai scriau baietii ca fara curea nu se poate…groaznic.

  3. Reversul medaliei (no comment): Mama gafaind dupa ce alergase dupa autobuz, urca cu greutate tinand de mana un pusti pe la 7-9 ani. Vede un scaun liber, se aseaza si-i spune si pustiului: „hai, stai aici langa mama, stam amandoi sa ma odihnesc si eu”. Raspunsul urlat al copilului: „Nuuuuuuu, da-te la o parte si lasa-maaaaa in paaaaaace. NU, NU, vreau sa stau singuuuuur, daaaa-teeee!” Femeia se ridica cu aceeasi greutate, gafaind in continuare, facand pe placul „bietului” copil si ramane tacuta atarnand de-o bara cu o mana si cu sacosele in cealalta.

Lasă un răspuns

