Leapsa pe citite

Standard

El dia del llibre i de la flor a trecut in super viteza – cu inspectia si tot stresul aferent – de nici n-am avut timp sa ma gandesc la targul de carti de pe Rambla, sa plang dupa BCN, sau macar sa ii scriu lui Montse, care mi-a trimis si anul acesta un superb trandafir virtual. Azi insa o sa vorbesc despre carti, folosind ca pretext leapsa furata de la Octavian >:D<

Câte cărți ai citit până acum în 2010?
Am citit poate in jur de 30, desi nu le-am numarat.

Câte cărți de ficțiune și câte de non-ficțiune?
De obicei citesc mai multa fictiune si nici anul acesta nu face exceptie. Dar totusi cam o treime anul asta sunt non fiction pentru ca deh, trebuie sa-mi invat pedagogia si metodica.

Care e proporția de scriitori bărbați vs. femei?
Egala, cred. Cartile pentru scoala se intampla sa fie mai mult scrise de femei, iar cele din timpul liber de barbati – dead white males or not. N-as vrea insa sa stiu care e statistica pe rase si culturi, pentru ca ma tem ca-s foarte limitata la Europa, America (nord si sud) si omul alb, desi nu intentionat.

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?
Cred ca „Plansul lui Nietzsche” de Irvin Yalom.

Care e cartea care ți-a plăcut cel mai puțin până acum în 2010?
Probabil ca deja i-am si uitat titlul, autorul si chiar existenta. Daca ma enerveaza, o retin. Daca nu-mi place insa, e ca si cum n-ar fi fost. De obicei nici nu termin de citit cartile care nu-mi plac.

Ai început vreo carte și n-ai putut să o termini?
Cu siguranta, dar mi-e greu sa spun nume pentru ca de obicei citesc cam 3-4 carti in paralel si-s cu fiecare in diferite stadii. Oricum neterminata ramane de anul trecut Oryx and Crake, din care mai am foarte putin.

Care e cea mai veche carte citită?
O carte de geografie din 19… si putin.

Dar cea mai nouă?
2010 – Camilla Lackberg cu „Printesa gheturilor”

Cel mai lung și cel mai scurt titlu?
„A trai pentru a-ti povesti viata” si „The Giver”

Cea mai lungă și cea mai scurtă carte?
Lunga mi se pare cartea lui Gabito Marquez, din care citesc cu lingurita in fiecare seara. Desi cea mai lunga a fost, cu siguranta, seria lui Stieg Larsson (cateva mii de pagini din trilogia Millennium).

Cea mai scurta carte? Cateva de Adrian Nuta care par niste brosuri, dar iti remodeleaza mintea.
Câte cărți împrumutate și/sau de la bibliotecă?
De la biblioteca scolii citesc nonstop. Imprumutate – cateva, dar trei in mod special… Dar cele mai multe sunt noi, cumparate de mine. Am acest hobby.

Câte cărți citite sunt traduceri?
Cam jumatate. Acum citesc exclusiv in engleza si romana.

Care e cel mai citit autor anul acesta?
Irvin Yalom, pe care il rog pe aceasta cale sa nu se opreasca niciodata din scris!

Ai recitit vreo carte?
Da! Ca in fiecare an, am recitit „Mirona”. Pe urma am recitit Yalom, „Plansul lui Nietzsche” si „Calaul dragostei” si probabil si altele. Ah, si pe Dinny Cherrell si toate cartile pentru scoala (Death of a Salesman, Great Gatsby and stuff).

Care e personajul preferat din cărțile citite până acum în 2010?
Mikael Blomkvist :))

Ce țări ai vizitat prin cărțile citite?
Suedia, o tona de Suedia! Dar si US of A, Columbia, Anglia in diferite epoci, lumea Wyrmilor, Franta.

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ți-ar fi fost recomandată?
Annie Bentoiu – al doilea volum de memorii. O incepusem si mi se parea plictisitoare, dar mama m-a convins sa-i mai dau o sansa.

Ce scriitori descoperiți în 2010 ai vrea să citești mai mult?
Irvin Yalom.

E vreo carte a cărei lectură îți pare rău că ai amânat-o?
Nu. Cred ca fiecare carte are timpul ei.

Acum citesc memoriile lui Gabriel Garcia Marquez, impreuna cu Zaharia Stancu si „A Wrinkle in Time”. Si la scoala am o carte despre functionarea creierului, destul de simplista, dar interesanta.

One response »

Lasă un răspuns

