La casa de los espiritus (Isabel Allende, 1985)

Standard

Era sa putrezeasca in biblioteca, foile i se desfacusera inca dinainte sa o primesc – imprumut – acum vreo sase ani. Intr-o editie Humanitas veche, cu coperta albastra, Isabel Allende aparuse la un moment dat intre cartile din raftul „de imprumut”, unde statea alaturi de Comoara grecilor, Insuportabila usuratate a fiintei si alte cateva romane pe care le-am vrut cu staruinta, dar nu le-am putut niciodata termina de citit spre posibila disperare a proprietarilor care mi le-au imprumutat de ani buni.

Azi am deschis-o iar la prima pagina si ceva a fost diferit: probabil ca ziua de azi o astepta „Casa spiritelor” cea destramata, caci de data asta nu mi -a opus deloc, a chiar si-a rostogolit singura paginile cu spor, iar vorbele mi-au zburat prin ferestrele ochilor ca un roi de fluturi hipnotici. Am inceput-o la bucatarie, printre farfurii pline cu mancare, apoi vase de spalat, am continuat-o in parc, printre mame cu tanci in brate si fanfara care canta Hava Nagila si-am sfarsit-o mai adineauri, in patul meu de acasa, unde am oftat de fericire ajungand la ultima pagina si citind acolo chiar vorbele inscrise la inceputul cartii. Se mai ascundea in acel oftat si multumirea de a fi reusit sa citesc, in sfarsit, ceva de Isabel Allende, si bucuria de a fi terminat o carte intr-o singura zi (ca-n vremurile bune!) si satisfactia ca a meritat sa-mi petrec ziua intorcand paginile „Casei spiritelor”, pentru ca nu m-a dezamagit nici cu o litera.

Desi nu urmeaza nicidecum sa-mi declar dorinta de a citit „tot” de Isabel Allende, sunt fericita ca realismul magic n-a avut note false si ca inca mai rezonez la povesti cu bunici clarvazatoare si nepoate cu parul verde din indepartata America de Sud.

4 răspunsuri »

  1. Eu am ajuns la a saptea carte Allende in mai putin de 3 luni, ma las in continuare corupta de o colega care imi imprumuta si recomanda constant carti ale scriitoarei chiliene. In ciuda reticentei mele initiale ( nu mi place Marquez, cu care a fost comparata ), sunt fascinata acum si as vrea sa citesc tot ce a aparut.
    My favourites so far in afara de Casa spiritelor: Tara mea inventata, Fiica norocului si Zorro.Ma asteapta pe raft Despre dragoste si umbra si as vrea sa mi cumpar The Sum of Our Days.

    • Tara mea inventata- memoriile ei si am inteles ca The Sum Of Our Days e ca o scrisoare catre Paula, in care Allende isi descrie viata cu familia din America.

Lasă un răspuns

