Malahit

Standard

Port la gat un pandantiv din malahit din Congo.

And am not contain’d between my hat and boots :-)

La urechi port cercei de malahit-nu-stiu-de-unde.

Dar mai am si cercei din malahit-din-alta-parte.

Si cercei inegali din malahit proaspat spart.

Iar in colectie am si un malahit neslefuit care seamana cu un soldatel de plumb.

Dintr-un motiv pe care probabil biografii mei il vor explica numai apeland la notele psihanalistului meu (:D), am o reala pasiune pentru carbonatul de cupru, numit si malahit, o piatra de un verde perfect care, pe deasupra, mai este si semipretioasa! Pasiunea a aprut brusc, la vederea culorii vezi, imposibil de redat in cuvinte, a gemei si a inflorit gratie cunostintelor de mineralogie ale colegului meu Vio, care mi-a povestit despre concretiuni, precipitari si multe alte chestii chimice, plus ceva detalii geografice (cum ca s-ar gasi numai in anumite parti ale lumii, mai ales in Africa, dar si in Amerique du Sud si-n Statele Unite pe alocuri). Mama a completat cu informatia enciclopedica deosebit de interesanta cum ca la Ermitage s-ar gasi o vaza uriasa de malahit: este! si chiar e uriasa [pardon, litota, it’s not small at all :))] si iata-ma-s, malachite-freak, cu un ochi deja format pentru minunatul verde, ignorand cu dispret smaralde, azurite, jad si alte verzituri.

Malahitul e destul de scump. In functie de lucratura, bijuteriile cu malahit incep de la 20 de lei si urca pana unde vor facatorii lor, depinzand de cantitatea de piatra, montura in argint sau nu si alte pietricele sau nu pe langa. In general alte pietricele langa malahit nu se mai pun; el singur face toata bijuteria. Tot din malahit se fac cutiute de bijuterii (pe la suta de lei bucata), tot felul de sculpturi mici si mari, scrumiere si alte recipiente care se vand pe la targurile de bijuterii.

Si totul a inceput cu vederea acestei mese (?), anul trecut in Palatul Versailles:

sursa foto

Lasă un răspuns

