Din ceas dedus

Standard

Nu se poate povesti o rapsodie de Bartok, nu se poate povesti o vioara Stradivarius, nici un Tomescu cantand la ea, sau un Horia Mihail la pian… dar totusi eu voi incerca, pentru ca a fost un concert deosebit si, totodata, o ocazie de a ajuta copiii cu deficiente de auz, de care eu ma simt in mod special legata.

Nu aveam inca doi ani cand mi-am dat seama ca e ceva in neregula cu Alba ca Zapada si cei sapte pitici de la televizorul alb-negru din sufragerie. Am apropiat urechile de boxe: intai stanga, apoi dreapta. Ceva nu se auzea bine. Un an si o multime de audiograme si electroencefalograme mai tarziu se confirma ceea ce eu intuisem la nici 2 ani: urechea stanga era… surda. A cui e vina ca avem un copil surd? plangeau parintii. Dar copilul nu era surd! Nici macar hipoacuzic! Dumnezeu ma inzestrase cu o ureche dreapta minunata, care – surzenia fiind congenitala – a preluat inca de la inceput functiile urechii „blege”, incat nimeni vreodata n-a banuit nimic. Trei mici probleme am: nu aud daca mi se sopteste la urechea stanga si in general evit sa asez in stanga oameni cu care am de gand sa vorbesc; nu localizez sunetul si nu am auzit niciodata stereo, deci chestii gen basi, subwofer si tehnologii inalte sunt lost on me. Dar am amintirea unor clipe de cosmar de otita la urechea „buna”, cand auzeam ca din apa si mai ales amintirea unei zile anume, cand stateam la coada la Alimentara iar urechile-mi erau asa infundate, incat nu auzeam ce vorbeau oamenii din fata mea, iar masinile treceau pe strada alunecand, fara sa faca niciun zgomot.

Acelei lumi de tacere ii canta acum Alexandru Tomescu si Horia Mihail, intr-un turneu Stradivarius care a contribuit la strangerea de fonduri pentru copiii hipoacuzici. Iar azi la Sala Radio a avut loc ultimul concert din acest turneu si sunt fericita ca am mers, am ascultat, am putut sa ma bucur de muzica si de placerea reala cu care acesti doi artisti canta pe scena.

Pentru campania „Ai auzit de mine?” se poate inca dona prin telefon sau sms:

Apelati numerele 0 900 900 692 (2 euro), 0 900 900 694 (5 euro), 0 900 900 690 (10 euro) in reteaua Romtelecom.

Trimiteti SMS la numarul 848 (2 euro) in retelele mobile Vodafone, Orange sau Cosmote.

Numerele sunt puse la dispozitie in mod gratuit de catre parteneri. La tarifele de mai sus nu se percepe TVA. Donatiile sunt directionate catre copiii cu deficiente de auz din Romania prin Tasuleasa Social, partener al campaniei.

One response »

  1. Ati scris frumos. Dumnezeu sa va binecuvinteze… e ferice a auzi cu urechile fizice, dar cel mai ferice e sa auzi cu „urechile” inimii soapta lui Dumnezeu, care ne indeamna la pocainta.

    O zi minunata.

Lasă un răspuns

