Trattoria Verdi (thumbs up)

Standard

Merg cu Livia la Verdi de ceva vreme pentru „tagliatelle putanesca”, dupa care ea se da in vant. Intr-adevar, sunt delicioase, dar eu prefer de astazi pastele verzi cu somon. Pur si simplu mi-as fi dorit sa nu se termine niciodata portia si-am savurat fiecare inghititura! Mergem cand la Verdi din Popa Nan, cand la cel din Mendeleev (langa Piata Amzei) si, desi amandoua sunt excelente din punct de vedere al serviciilor si-al mancarii, la cel din Amzei am avut azi o experienta neromanesc de frumoasa, fapt pentru care vreau sa ii laud in mod public.

Am stat la terasa, cu Livia si Madalina, si-am comandat tagliatele si salata. Intre timp am cerut si o cafeluta (noi cafeaua o bem inainte de masa, nu dupa :), iar Livia a intrebat daca se pot cumpara si tigari.

– Noi nu tinem, dar daca-mi dati bani ma duc eu in strada si va iau imediat, ne-a raspuns cu un zambet fata care ne servea.

Si chiar asa a fost, s-a intors imediat si am fost fericite ca n-am avut parte de mutre acre si ochi dati peste cap, dimpotriva, totul a fost simplu si firesc, iar clientul a ramas cu o impresie excelenta.

A venit mancarea, iar eu si Livia nu mai conteneam cu laudele: era delicioasa! Am gustat una de la alta, eu laudam pastele cu somon, ea imi cerea sa gust si putanesca, timp in care Mada manca linistita din salata ei cu foccacia. Era buna si salata, dar palea pe langa pastele noastre!

Toate bune si frumoase, pana cand Madalina tresare si scuipa… un ciob gros de sticla! Cum naiba ajunsese in salata nu se stie, dar norocul ei a fost ca l-a simtit in gura si nu l-a inghitit. Ne-am uitat cu mare atentie sa nu mai fie si alte cioburi si l-am anuntat pe baiatul care a venit sa debaraseze si pe chelnerita. N-am facut scandal, ba chiar dresate fiind pe sistemul „daca nu-ti place, ia-ti masina mica”, era cat pe-aci sa nici nu spunem nimic (complex de romanas care „e de vina” si pentru greselile altora), dar pana la urma am spus. Chelnerita si-a cerut scuze – macar atat, ne-am zis. E mai bine decat la „Xanadu” unde, zilele trecute, a avut loc urmatorul schimb de replici intre un client si o chelnerita:

Client: Doamna, va rog sa-mi aduceti alta cana ca asta e murdara. [era murdara, vizibil murdara de la fostul client]

Chelnerita (studiaza cana in soare cu atentie, plictisita): Nu e, domnule, murdara, asa e ea. Si pleaca.

Back to Verdi, fetele au comandat si desert (tort Krantz si tort de fructe de padure),  timp in care eu il gugaleam pe Leonardo Sbaraglia, un actor argentinian si vorbeam despre festinul din ultima zi de scoala, cand nu mai puteam vedea nici o aluna fara sa urlam „ia-o de aici, ca nu mai pot” :))

In aceasta atmosfera destinsa am cerut nota, iar cand a venit salata lipsea. Am inteles ca fusese omisa de pe nota – cum era si firesc – din cauza ciobului buclucas, ocazie cu care chelnerita si-a cerut inca o data scuze.

Cand sa plecam, Livia a reusit sa toarne cafea pe ea si imediat a aparut un baiat s-o ajute sa curete, care s-a oferit chiar sa-i aduca o alta ceasca de cafea.

La plecare ni s-a oferit o bombonica si-am primit un nou rand de scuze.

Trattoria Verdi a luat azi puncte la:

– prepaprarea tagliatelelor

– servire (prompta, amabila, fireasca)

– servicii (tigari, schimbat lingura, piper, cafeaua)

– bun-simt si decenta de a-si recunoaste greseala.

In Romania lucrurile normale si firesti ni se par surprinzatoare. Sper ca Verdi sa nu inceteze prea curand sa ne surprinda!

15 răspunsuri »

  1. Chiar ca….parca citind nici mie nu imi venea a crede ce citeam. Eh, stii cum se spune, speranta ultima moare:)
    De cand cu terminarea programului, am mai mult timp sa citesc bloguri si sa scriu pe blog.
    Thumbs up to ur post!
    Apropo, am facut good bye fridge magnets pt profii mei:) o sa fac tot posibilul sa va vad ep fiecare sa vi le dau:)
    keep on writing!:D

  2. Vreau, vreau, vreau goodbye fridge magnet!! Ador magnetii :) Eu sunt in Bucuresti toata vara, deci sa ne vedem, zic. Mutam ora de tok de pe fb la o terasa :)

    Trebuie sa ne vedem pe 5 iulie, sa ne tinem de maini si sa cream un cerc de energie pozitiva pentru cand va intra dna Sava pe ibis sa vada rezultatele… Ommmmmmmmm!

    • Avand in vedere c am pe mai multe culori…any preferences?
      Citind raspunsul tau…simteam cum imi pompeaza inima mai repede sangele ….asa simteam tensiunea…doamne eu in locu dnei sava as LESINA daca asa avea datoria sa intru ep ibis sa vad rezultatele….mi-ar crapa ficatzii in cap…..ca s avedeti cate emotii am…nici sens nu mai am.
      app v-am si scris un goodbye post ep blog..pan aacum oar alina l-a descoperit..e e ceva vreme acolo:)

  3. am inteles, sunt draguti cei de la verdi, chiar weekendul asta am mai auzit de la cineva ca e fain la ei, as merge si eu acolo, dar numai sa beau bere. direct din sticla. :d pun intended.

  4. Draga Chris, dupa ce i-am povestit d-lui Stefanescu patania cu ciobul de sticla, a fost de parere ca toata consumatia ar fi trebuit sa fie gratuita :)…orisicum, la Verdi ne place si noua (adica mie, ca numai eu am fost:))…si cu siguranta ca o bere (musai din sticla ca asa e cel mai buna!!!) ar merge foarte bine, asa ca intre fete, nu Mih?…va pupa meli, si pe livia, si pe mada, si pe mih si pe chris :)

  5. deci maine e ziua cea mare, voi bea si eu bere din sticla dupa aflarea rezultatelor si-i dau toata dreptatea lui eugen, pentru ca el e un vizionar :) va pup si va iubesc pe toti, iar lui mister Hrant i-am scris pe blog si ref la culoare, habar n-am, bineinteles ca vreau sa vad toata oferta si sa-mi aleg.
    pup xx

  6. Numele trattoriei mi-a activat triggerul de bancuri și mi l-am amintit pe ăla cu concertul, când dirijorul se adresează publicului la început și zice că vor interpreta lucrări de Verdi, la care unul din primele rânduri striga: „Verde, bă, moldovene!” :-))

  7. @ Meli – P.S. Am baut bere din cutie :)) BRAVO tuturor pentru rezultate!!!! Ce stresssssssssssssss :d si azi 6 ore de pedagogie, grrr, dar vestea buna a facut sa paleasca oboseala. Va iubesc pe toti :xxx

    @ Mihai – sau ala cu „Desdemona, da batista!” =)), il stii?

    • La teatru se joaca Othello. La inceputul actului 2 Othello are cu Desdemona (imbracata in haine de casa, deci usor de confundat cu cineva din personalul teatrului) urmatorul dialog:
      – Batista [bla bla, semn ca m-ai tradat], da-mi batista!
      – Nu ti-o dau.
      – Desdemona, da-mi batista!
      – Nu ti-o dau.
      – Desdemona…
      La care un domn din primul rand, binevoitor:
      – Hai, domnita, da-i domnului batista aia ca vrem sa vedem si noi cum continua piesa mai departe.

      :D
      banc rasuflat, dar cand eram mica radeam la el.
      tot cand eram mica, se zvonea ca in Uniunea Sovietica s-a rescris Othello, in loc de da batista se striga pe scena: „Desdemona, davai cotizatia!” :))

  8. Draga mea, dupa ce-ti termini cursurile si eu examenele, ne vedem la o „heineken” rece si buna la mine…am niste pahare de bere super tari! :))

  9. Ref la Xanadu as dori sa stiu la care din restaurante ati auzit acel schimb de replici si de asemeni ar fi fost util pt noi sa aflam daca Dvs ati fost placut surprins(a)de mancare si servicii,incercati sa faceti abstractie de ce ati auzit in jur.
    Intr-ucat lucram cu aceeasi echipa de cand am deschis si majoritatea celor care ne trec pragul ii apreciaza,ar fi trist sa descoperim astfel de incidente si totodata va asigur ca astfel de critici nu pot fi decat constructive.
    Cu respect,
    manager Restaurant Xanadu Corina Tengher

  10. Povestea cu bomboanele cu care ne astepta chelnerul la iesire a fost asa:

    Chelner: Si acum, daca nu luati o bombonica din cosulet ma asez aici pe scara si plang.
    Eu (ca sa un zic nu, scanand cosuletul in cautarea unei bombonici cu fructe:-D): Dar de ce sunt de menta? :-(
    Chelner: Vai, dar un sunteti dementa, sunteti foarte draguta. Serviti o bombonica!

    :-))))

Lasă un răspuns

