Heilige Christina

Standard

Azi e sfanta Christina in calendarul catolic si undeva, la 8 km de granita cu Olanda, frau Tina, o nemtoaica de 86 de ani, s-a pregatit de musafiri. Are prajituri cat sa hraneasca o armata, are cafea, inghetata, apa rece si sucuri. De o saptamana se tot framanta daca sa-i primeasca pe multasteptatii oaspeti in casa sau afara, in gradina pe care ea n-o pronunta „Garten”, ci „jarten”. Pentru orice eventualitate, a curatat temeinic si casa si gradina; a aspirat fiecare coltisor, a schimbat fetele de masa si florile din vaze si-a facut gradina luna. Musafirilor nu li se va parea totusi neobisnuit sa vada copacii de tuia taiati in diferite forme: iepuri, pisicute si alte aratari: probabil au si ei la fel acasa fiind o moda a zonei.

E foarte cald si frau Tina s-a asezat pe terasa sa se odihneasca. Bazaie o musca peste a treia cana de cafea a zilei. Frau Tina are o mica problema cu tinerea de minte si, fiindca uita daca a baut sau nu cafea, are mereu dinainte o cana plina.

Orele trec, dar musafirii nu par sa-si faca aparitia. Oare a uitat sa-i invite? Sau ei au uitat ca au fost invitati?

Suna telefonul!

– Mutti, sa nu iesi in soare, se aude vocea lui Henrik. Te rog macar azi sa lasi gradina in pace. Sunt aproape 40 de grade afara. Ma auzi, Mutti?

– Azi e ziua mea, vorbeste frau Tina parca fara sa auda ce i s-a spus. E ziua mea si n-a venit nimeni!

– Mutti, iar ai uitat? Ziua ta a fost acum doua saptamani si am avut o mare petrecere. Ti-am spus ca facem petrecerea si-n contul lui Namenstag atunci. Cine vrei sa vina? Lumea e in Urlaub deja.

– Am facut prajituri si cafea, am pregatit masa pe terasa si n-a venit nimeni, repeta frau Tina. Cine o sa manance tortul si Kuchen si napolitanele?

– Nu cred ca ai facut iar tort! Mutti, draga mea, doar ti-am spus ca de Christina nu facem nimic, ca am avut deja petrecerea. Of, trebuia sa ma gandesc ca o sa uiti. Ai sunat-o pe frau Klara?

– Da, nu vrea sa vina. Zice ca e prea cald. Cine o sa manance tortul? Am pus nuca, piscoturi si marzipan.

– Pune-l in frigider, ofteaza Henrik. O sa trecem noi diseara pe la tine, cu copiii.

Convorbirea telefonica s-a terminat. Pe terasa bazaie o musca deasupra canii de cafea. Vine miros de iarba tunsa si de caldura. Pisicutele si iepurasii din tuia stau nemiscati.

Frau Tina asteapta musafirii si se mira ca intarzie atata. „Mai bine as duce tortul in frigider”, isi spune ea. Din neatentie, insa, deschide usa congelatorului, unde troneaza un tort urias, cu piscoturi si martipan.

– Schau mal, ce zapacita sunt! exclama ea. Am pus deja tortul in frigider.

Si, inarmata cu foarfeca de gradina, iese sa-si aranjeze animalutele din tuia in vreme ce pe terasa se pleosteste incet un tort cu nuca, piscoturi si martipan deasupra caruia bazaie, curioasa, o musca.

4 răspunsuri »

Lasă un răspuns

