„Sfarsit de partida”

Standard

Probabil ca n-am mers la teatru pana acum pentru ca n-a avut cine sa ma duca. Acum am [*insert grateful face*] si-am vazut deja la National „Comedia norilor”, la Bulandra „Scaunele”, iar azi la teatrul Metropolis „Sfarsit de partida” – o piesa de Samuel Beckett, regizata de Alexandru Tocilescu. Dintre toate, asta de azi a fost cea mai grea si posibil si cea mai bine pusa in scena, cu decoruri foarte reusite si un Mihai Constantin (Clov) convingator si autentic.

Cum n-am avut niciodata de-a face cu Beckett dincolo de „Asteptandu-l pe Godot” (si chiar si Godot multa vreme a fost un titlu intre multele carti care se aliniau in biblioteca alor mei, apoi a devenit o vorba comuna, de spus la coada sau in statie, cand nu vine 70), universul lui mi-e complet strain si am despre el doar notiunea vaga ca ar fi un dramaturg postmodern, un autor de teatru absurd, deci greu, dar si inteligent si cu un simt al limbii cu totul aparte. As vrea acum sa citesc ceva mai mult de el; absurdul merita explorat pentru ca data viitoare sa nu mai ies de la spectacol franta de oboseala, dupa ce o ora jumate am incercat sa caut sensul a ceea ce (nu) se intampla.

 

Lasă un răspuns

