Gaudeamus 2010

Standard

Anul acesta am intrat gratis la targ, profitand de oferta surprinzatoare de intrare libera pentru elevi, studenti, pensionari si cadre didactice! Chiar daca intrarea era doar 4 lei, mi s-a parut misto ca s-au gandit, fie si ulterior („cadrele didactice” erau adaugate cu pixul pe foaia printata cu ELEVI, STUDENTI, PENSIONARI – unde-s militarii in termen, totusi?) la profesori ca la niste oameni care 1) citesc si 2) n-o duc asa bine cu banii. Pentru ei si pentru toti vizitatorii targul a fost plin de oferte si chilipiruri, carti la 1 leu si carti la 10 lei, carti in engleza si carti in romaneste, lansari si povesti.

Eu am fost prima oara vineri, cand Dr. Topss si-a lansat cartea ei despre „Pragmatica ironiei” si iarasi azi, s-o vad pe Ada si sa primesc autograf pe „Calatoria prin curcubeu”, noua ei carte.  Am reusit, fara prea mare greutate, dar cu destule remuscari, sa preschimb in ambele ocazii o suma insemnata de bani in volume frumos legate, cu titluri atragatoare si preturi prea bune pentru a le putea lasa acolo. In total, sa tot fie vreo 12 carti noi la care ma uit cu dragoste si ura, intrebandu-ma cand naiba o sa am timp sa le citesc si daca nu mai bine imi tineam eu banii pentru altele, in vreme ce ard de nerabdare sa le citesc si sa-mi placa.

Targul se inchide maine, luni, la ora 16:00 si probabil ca spre ora inchiderii vor fi, ca de obicei, oferte peste oferte.

Azi e deschis pana la ora 21:00. Si l-am vazut si pe Neagu Djuvara.

Ma intreb de ce-mi plac atat de mult cartile.

 

Lasă un răspuns

