Se mai incalzeste?

Standard

Imi place sa stau acasa pe intuneric si sa ma uit la cer. Intuneric, vorba vine. La mine nu e intuneric niciodata si-as putea foarte bine sa nu aprind lumina decat atunci cand imi pierd vreun cercel si trebuie cautat cu mare bagare de seama, sau cand citesc.

Ninsoarea se vede foarte frumos pe geamurile care compun un perete intreg, la fel ploaia si ceata. Masinile bazaie ca o apa care curge mereu, cand mai linistita, cand mai tumultoasa, dar fara a se opri vreo clipa. In intuneric, te poti inchipui undeva la munte, intr-o casa cu brazi in curte si rau sub fereastra. Uneori imi inchipui ca sunt impiegat (imi place acest cuvant) si aud trenurile. Am dormit odata langa o gara si prima noapte am stat treaza si-am ascultat fiecare tren. Cand am plecat de acolo, o vreme mi-au lipsit suieraturile lor.

Dar cel mai adesea ma vad la Anina, chiar langa apa aia involburata si tumultoasa din tabloul cu Ingerul Pazitor si cei doi copii, despre care stiam sigur – cand eram mica si adormeam la omama in pat cu ochii pe acel tablou – ca suntem eu si frate-meu, nu mama si fratele ei, pentru ca, desi mama cand era mica era blonda ca fetita din tablou, totusi eu sunt sora mai mare, in vreme ce mama e mai mica cu sapte ani ca frate-sau.

In camera mea din Bucuresti, 25 de ani mai tarziu, imaginea acelui inger calauzind copiii sa treaca puntea mi se reface inaintea ochilor uneori, atunci cand, fara sa aprind lumina, ma intind in pat, inchid ochii si ascult huruitul masinilor sapte etaje mai jos. Vad apa, fulgerele, scandurica lipsa si steaua stralucitoare ca ne spune ca doamna aceea in capot/ camasa de noapte roz cu verde e un inger si nu mama copiilor. „Dar mama copiilor unde e?” era intrebarea mea obsesiva, de copil atasat peste masura de mama-cea-mereu-plecata-la-scoala. Apoi tot eu imi spuneam: „E la scoala, desigur. Iar copiilor le-a fost dor de ea si-au plecat s-o caute. Pe drum trebuia sa treaca o apa, iar puntea era putreda. Ar fi cazut negresit, daca Ingerul Pazitor (care in mintea mea era de sex masculin, iar nu o doamna in capot!) nu i-ar fi sprijinit.” Omama imi explica mereu ca acel inger e invizibil, el ii sprijina pe copii, dar ei nu-l pot vedea. „Normal, imi ziceam, doar sunt cu spatele.”

Ciudate lucruri imi vin acum in minte asociate cu acest tablou pe care nu l-am mai vazut de un numar de ani mai mare decat pot sa-mi aduc aminte. Stiu doar ca el exista si-n varianta landscape si-n portrait, drept pentru care ma intrebam mereu care e originalul, de parca ar fi contat.

Si-acum stau si scriu si-aud masinile care fashaie pentru ca e ud pe jos si din cand in cand e liniste pentru doua secunde intregi, vantul scutura un cablu prin fata geamului si imi clipesc luminitele. Nu mai ninge, dar stim cu totii ca e iarna si ca foarte curand va veni Mos Craciun, apoi Anul Nou, apoi ianuarie, februarie, martie, aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, octombrie, noiembrie, decembrie, exact in ordinea asta. As putea sa fiu melancolica, dar prefer sa fiu optimista, sa ma intind in pat, sa sting lumina si sa ma uit la cer.

3 responses »

  1. Foarte frumos, dar sa stii ca acela nu era un simplu inger, era un „Schutzengel”, care pe mine m-a ajutat mult in clipele de tristete si suparare. Stiam ca nu poate sa ni se intample nimic rau niciodata, mie si fratelui meu (nu mi-am pus niciodata problema ca aceea nu sunt eu, din cauza diferentei de varsta!), ca nu voi pasi niciodata pe scandurica rupta si nu voi rataci drumul. Eram chiar convinsa ca trebuia sa fie acolo si ca va fi cu mine toata viata mea. Si, pana acum, a fost si este!

  2. Minunat tablou… intr-adevar, copiii Domnului sunt paziti prin puterea Lui. Cel mai bine e cand Il avem pe Hristos in inima si El ne innoieste si ne transforma, ca sa traim pentru El.

    Si eu ador ninsoarea.

Lasă un răspuns

