Zapada pe acoperisurile caselor

Standard

De la geamul meu cat un perete vad zapada pe acoperisurile si balcoanele de vizavi si e un peisaj nou. Ninsoarea am vazut-o la Sibiu, zapada o vad in Bucuresti, pe case si copaci, alba si frumoasa ca in zilele d’antan. Asa e iarna. Cu toate astea se pare ca ne-am dezobisnuit de iernile albe (ori ne-am prea-obisnuit sa facem un circ din orice, mai degraba) pentru ca la televizor stirile sunt de genul „Iar a nins”, „Temperaturile continua sa scada” si alte aberatii care te-ar lasa sa crezi, poate, ca stiristilor nostri li se pare normal ca iarna sa fie ca vara, dupa modelul Basescu. Cine stie ce e in mintea lor cand transmit astfel de stiri?

Vacanta la Sibiu a rupt timpul, asa cum stiu sa faca unele vacante foarte placute, reasezandu-l intr-un „inainte” si „dupa”, unde dupa e mult mai bogat decat inainte, in experiente [si filme!], culori, locuri si oameni. De unde in prima zi totul incepea cu „S” si mi-era greu sa ma descurc intre Selimbar, Seica, Saliste si Slimnic, azi stiu ca vrea sa ma intorc la vara sa vad locurile pe uscat si sa ne putem cocota la cetati si sa batem la pas satele, sa facem poze si sa ne bucuram de frumusetea locurilor si-a oamenilor.

Mi-a placut Muzeul Bruckenthal, la care e prima oara cand ajung si pe care n-am apucat sa-l vad in intregime. Colectia de arta romaneasca e foarte frumoasa si chiar printre flamanzi si italieni am gasit cateva tablouri cu o perspectiva interesanta, sau ceva impresionant, cum au fost de pilda Petrecerea de la moara a lui Paolo Alboni, ori Cristosul coborat de pe cruce al lui Franz Caspar Sambach. Mi-a placut si targul din Piata Mare, mi-au placut iesirile in diverse localuri cu o gasca foarte simpatica, m-am amuzat de cat de mic poate fi orasul atunci cand ti-ai petrecut acolo o parte din viata (asa-mi doream eu sa fie Bucurestiul cand eram mica; voiam sa putem si noi – ca bunica mea de la Anina – sa iesim pe strada si sa ne salutam cu lume la tot pasul, dar nu se intampla niciodata) si  ii multumesc Octaviei pentru invitatie si gazduire >:D<

Inchei cu traditionala intrebare: ce planuri aveti de Rev?

4 responses »

  1. ca intotdeuna ma incanta scrierile tale mi se ostoieste putin dorul ca descrii tare frumos :) cat despre revelion te invit la Londra daca ti se pare interesanta ideea.
    La muulti ani! frumoase bucurii si realizari sa ai in noul an! te imbratisez cu drag, Lavinia

  2. multumesc ca ati venit, multumesc ca ati fost alaturi!
    acum stii viata de Sibiu :)
    si, raspuns, de Rev refac tot traseul pe care l-ai vazut, incepand cu 00:00 :)

    te imbratisez cu drag!

Lasă un răspuns

