Sa ne bucuram de viata, viata e frumoasa

Standard

8 martie mi-a ramas incrustat in creier pe veci, din vremuri imemoriale. La gradinita modelam pentru mama, la scoala desenam si pictam si scriam pentru mama, acasa ii pregateam mamei tot felul de surprize si tot asa. Nu mai stiu cate felicitari de 8 martie am facut, decupate cu gaura la mijloc si-n gaura desenat ghiocelul si scris La multi ani, mama, sau mama, azi e ziua ta. Nu mai stiu cate poezii am stiut, dar azi Mihaela a postat una pe pagina de fb a scolii si mi-am dat seama ca intr-o vreme o stiam pe dinafara. Acum imi vine in cap asta, poate o stiti si voi:

mama, azi e ziua ta

ziua de 8 martie

ti-am adus si eu ceva

ti-am adus o carte [ma enerva ca nu rimeaza]

e o carte cu povesti de la noi din tara

unde e, ca nicaieri, dulce primavara

vreau, tu, mama, sa-mi arati

ca tu le stii toate

cum faceai si-n alte dati

lucruri minunate

sa-mi spui tot, de la inceput, sa le invat mai bine

sa stiu cine le-a facut, mama, de la tine.

Nu stiu cine a scris, nici cum am ramas eu cu poezia asta in cap, dar acolo este si se auto-recita de fiecare 8 martie.

Din ce in ce mai mult incep sa-mi gandesc mintea in termeni de computer. Azi ma gandeam ca mi-ar trebui doua creiere – sau un hard extern – ca sa mai pricep ceva si din materialele pe care le am de citit cu gramada la un curs online. Imi place sa fiu multi-tasking, dar am zile cand multi-tasking inseamna de fapt system error. Prea multe ferestre deschise, ca-n vechile mesaje de eroare de windows.

Mi-e ciuda ca ne folosim asa putin din creier! mi-a zis azi o eleva. Invatasera la biologie despre asta. Imi zicea ca vrea sa ne folosim creierul complet, la putere maxima. Iti dai seama ce-ar fi? se minuna. Si eu ma gandeam ca vreau sa am doua creiere, macar unul pe care sa-l pot scoate din priza cand n-am nevoie sa ma mai gandesc si la aia si sa-l reactivez cand simt ca ma tin bateriile. Poate ce voiam sa zic e ca vreau mai mult din singurul meu creier, poate sa ma rup din carpele albe care acopera zonele neexplorate, poate sa mai curat panzele de paianjen, sa ma extind in circumvolutiuni inca nepopulate, sa stabilesc conexiuni intre locuri ce n-au comunicat niciodata, sa fac odata „rrragh” ca leul MGM si sa rup filmul si sa scot capul afara, ca Iona.

Azi e ziua mamei, eu asa stiu. E si ziua femeii. Mai nou, de cand cu scaderea dramatica a ratei casatoriilor (2010 e anul cu cele mai putine in Romania), e si ziua fetelor. Ne pupam si ne dorim zambete, dragoste si o primavara luminoasa. Ne transmitem ca suntem tari, meritam, suntem mandre de noi si viata e frumoasa, macar azi. Cheltuim o caruta de bani pentru cadourile sau zambilele pe care iubitii nostri le vor darui „fetelor” de la serviciu. Asistam cu inima impacata, daca nu chiar cu bucurie, la masacrul lalelelor, al freziilor, al zambilelor si crinilor, al florilor abia aparute (unde?) de liliac, al calelor si orhideelor chinuite in buchete pompoase sau cutii de carton. Mancam in nestire ciocolata, macar azi, de ziua noastra.

Si nu zic ca facem rau, nici ca suntem ipocrite. E ziua noastra, zice-se, e soare afara (dar si frig crunt), viata e frumoasa azi, diseara vom merge la restaurant si sigur vom primi si de la chelner o floare; asta dupa jdemiile de newslettere optimiste si pline de zambetul primaverii care ne-au invadat inboxul.

La multi ani de ziua noastra, fetelor! :P

4 răspunsuri »

  1. Ziua de 8 marte … / ti-am adus o carte.

    Cel putin eu asa o stiam, si rima era perfect rezolvata si fara sa dea batai de cap :)

    La multi ani si tie, draga mea, cu orice ocazie care se iveste. In fond, urarile de bine sunt binevenite oricand…

    Adina

Lasă un răspuns

