S’univers és una festa

Standard

* titlu de cantec al trupei Antonia Font, de care mi-am amintit azi .

Am trecut la un milimetru de a fi strivita de un jeep negru care gonea cu o viteza dementiala pe soselele gaurite ale orasului, ieri seara. Jeepul venea pe banda lui, eu, cu Skoda mea destul de vizibila, ma pregateam sa ii tai calea cumva, fiindca voiam sa intorc. El, de la inaltime, n-a vazut semnalul meu. Eu, de pe loc, n-am calculat viteza lui. Eu am franat brusc, el m-a ocolit. Sunt in viata, vorbesc, povestesc.

Si-aici povestea ia o intorsatura. Pentru ca eu am intors, dar si el s-a intors dupa mine. Eu am oprit, el s-a oprit langa mine. Si-apoi frica, vizibila in jurul lui ca un halou oliv:

– Esti cretina! Du-te si te spanzura! Tu nu-ti dai seama ca puteam sa te fac praf? Tu nu vezi ce masina am, idioato? Te striveam, te faceam pilaf, nici dracu nu te mai reconstruia. Tu esti cretina?

– Da, i-am raspuns, da, sunt cretina. Acusi ma duc sa ma spanzur, stai sa las masina. Pai daca ma omorai tu sau daca ma spanzur, nu tot la rezultatul ala ajungem? Hai, gata, ajunge. Vezi-ti de treaba. Nu s-a intamplat nimic.

Era un baiat de vreo doojde ani, cu costum de nuntas si floare la butoniera. Imi pare rau ca l-am speriat numai daca si lui ii pare rau ca mergea ca dementul pe o strada presarata cu treceri de pietoni la tot pasul.

2 răspunsuri »

  1. Sa ai noroc face parte din portofoliul unei soferite de succes. Mereu se gaseste cate un sofer mai bun decat tine, dar niciodata nu va putea exista un sofer mai norocos, la noroc se aplica legea tot sau nimic, ori esti ori nu esti.

  2. @Chrismilla… Nu ai cum să știi, niciodată, ce e în capul altcuiva. Nu miza, niciodată, pe faptul că ești vizibilă.

    Sfat: Asigură-te, întotdeauna, când pleci de pe loc.

    Faptul că respectivul șofer mergea ca dementul, contează mai puțin pentru tine. Îl va costa pe el la buzunar.

    Cât despre noroc, el nu ține de scuze, și, cu atât mai puțin, de vreun portofoliu, ci doar de a cunoaște câteva reguli importante, care îți protejează viața. (pentru masttic)

    Seară excelentă,

    aleaN

Lasă un răspuns

