Racheta alba

Standard

Azi am cumparat un ziar in care am citit ca s-a lansat la Slatina, in cadrul unui festival de film pentru copii, filmul „Intamplari cu Alexandra” (1989). Pentru ca a fost facut inainte de revolutie, zice regizorul, filmul n-a avut niciodata parte de cinematograf, desi la tv s-a difuzat de cateva ori. La Slatina a fost proiectat pentru prima oara intr-un cinema – au trecut deja 22 de ani de la revolutie si nu ne mai speriem de uniformele de pionieri ale copiilor de pe ecran [acum au devenit aproape retro-chic].

„Intamplari cu Alexandra” a fost una din cartile pe care le-am citit de nenumarate ori in copilarie. Imi amintesc si-acum povestea cu „Ce-a strigat Arhimede in baie” si pe cea in care Alexandra si tatal ei fac galusti cu prune pentru intoarcerea mamei, pe sistemul „putin aluat, o pruna” pana nu mai au loc in bucatarie de atatea galusti, apoi incep sa le imparta si vecinilor, de raman in final fara nici una pentru ei.

Mi-amintesc franturi si fragmente, stiu ca era o carte amuzanta si sprintara, stiu ca-mi placea de Alexandra si ca ilustratiile erau destul de fistichii. Ma amuza si faptul ca autorul se numea Alexandru (Chiriacescu), adica ii pusese fetei numele lui.

Cautand-o pe google pe Alexandra, am ajuns la Racheta alba, Aripi de zapada, Un studio in cautarea unei vedete, Fram si o multime de alte filme din care-mi amintesc franturi si secvente, dar la care ma gandesc cu mare duiosie de fiecare data.

Sunt curioasa de ce filme va aduceti cel mai bine aminte din copilarie?

6 răspunsuri »

  1. Ce tema frumoasa, uneori vad filmele romanesti din anii 70/80 tocmai pentru ca imi amintesc de copilarie. Maria Mirabela, Arabela (cat de mult visam la un inel care sa ti indeplineasca dorintele) si imi mai amintesc un serial polonez pe care nu il ratam niciodata datorita pasiunii mele pentru cai. Era un fel de Black Beauty polonez, parca se numea Carino.

  2. Buna!

    Eu sunt Alexandra, protagonista acelor intamplari pe care le-a scris tatal meu. Sunt intamplari inspirate din realitate puse pe hartie cu mult umor. Sper ca intr-o zi sa se reediteze cartea.

    Alexandra

  3. Buna Alexandra! Ma bucur ca mi-ai scris si sper si eu sa se reediteze cartea. Am avut-o cand eram mica si-mi pare rau ca nu o mai am. A fost una din cartile mele preferate in copilarie. Ii multumesc tatalui tau ca scris-o.

    Cu drag,

    Christina

    • Cartea a fost reeditata. A fost un cadou pe care, impreuna cu mama si cu fratele meu, i l-am facut tatalui meu la aniversarea a 70 de ani. A aparut intr-un nou format, cu alte ilustratii, dar cu acelasi umor care ne aduce cu drag aminte de copilarie.

      Cu drag,
      Alexandra

  4. Multumesc, Alexandra! Chiar azi am vazut pe facebook ca s-a reeditat la Meteor Press si ma bucur mult. Am sa-mi cumpar cu siguranta un exemplar, pentru ca tin la aceasta carte si e o parte frumoasa a copilariei mele.
    La multi ani cu sanatate tatalui tau si numai bine.

Lasă un răspuns

