Traduceri

Standard

Am tradus mii de pagini probabil de-a lungul carierei mele de vorbitor de engleza, catalana, franceza si spaniola. Am tradus din si in toate aceste limbi, texte mai grele sau mai usoare, mai plicticoase sau mai interesante. Despre cartea care m-a chinuit un an si jumatate am scris in repetate randuri. Acum sunt bucuroasa ca am terminat-o, ca a aparut, ca cineva a citit-o in romaneste si i-a placut (si-a scris despre asta pe blog!). Dar n-am scris niciodata despre prima mea traducere – un prospect de drujba tradus din engleza in romana -, nici despre traducerea pentru Dacia in limba spaniola (cartea tehnica a masinii, pentru publicul din… Argentina!) unde am avut parte de o selectie foarte haioasa pana sa fim acceptate ca traducatoare Oana si cu mine. N-am scris despre foile matricole de la Constructii, Stomatologie si mai stiu eu ce facultati unde se studiau materii de care nu auzisem. N-am scris despre noptile pierdute pentru a traduce cat se poate de bine un text lung si greu despre Uniunea Europeana numai ca sa aflu ca cineva il dorea ca sa faca copy/paste intr-o lucrare de diploma. N-am scris despre multe texte pe care le-am tradus si de care-mi amintesc, fie pentru ca am invatat ceva din ele, fie pentru ca traducerea lor a fost o experienta neplacuta si chinuitoare.

Nici n-am sa scriu acum despre aceste texte. Dar, in contextul traducerilor chinuitoare, vreau sa spun ca traducerea care m-a chinuit cel mai rau pana acum, psihic mai mult decat ca nivel de dificultate, tocmai a trecut pe locul 2: expunerea diferitelor forme de cancer si proceduri de diagnosticare, desi a avut mai multe pagini, n-a fost asa de greu de tradus ca actul de deces de o pagina al unui baiat de 27 de ani.

Cum? Ziceti ca ce legatura are sufletul cu traducerea? Nici una. Oare?

3 răspunsuri »

Lasă un răspuns

