Mondena si urbana

Standard

Ieri m-am distrat. Intai cu CD-ul de la manualul de greaca, pe care l-am ascultat cap-coada si-am repetat ca papagalul propozitiile simple si culorile. Imi place ca-n greceste semnul intrebarii e inlocuit de punct si virgula („ce faci;” inseamna ce faci?) si intonatia de la intrebari – cel putin pe CD-ul meu – e una puternic mirata (ce faci?!??).

Seara am ajuns si la doua evenimente foarte reusite amandoua: lansarea noii beri Redd’s pe fostul patinoar Floreasca si vernisajul Romanian Papergirl.

La lansarea noii Redd’s cu 6% zahar, 2sau 3% suc de lamaie si capac desurubabil n-am baut prea multa bere, fiind cu masina, insa am ascultat-o pe Luiza Zan si iarasi mi-a placut mult si mi s-a facut portretul (digital) de catre doi tineri artisti cu stiluri foarte diferite de lucru. Desi n-aveam voie sa le vad, am obtinut un sneak peek si pot sa va spun ca intr-unul arat ca mine acum 10 ani, iar in celalalt ca un personaj dintr-o poveste! Nu mai e nevoie sa spun ca am stat in spatele celor doi ilustratori exact ca un copil mic, in vreme ce ei faceau portete pe banda. Imi placea ca Alice incepea mereu cu linia maxilarului si gura. Cum desena gura, cum incepeai deja sa recunosti persoana care poza ca model. Ionut incepea cu parul, maxilarul, sprancenele, ochii. Uneori abia cand ajungea la finisaje si fineturi reuseai sa intrezaresti modelul in spatele desenului. Alteori, ochii erau elementul decisiv. „Seamana?” era intrebarea pe care ne-o puneam cu totii. Si era important nu doar sa semene, ci si sa ne flateze, sa fie „frumos” (ceea ce Ionut parea ca stie foarte bine!).

La Romanian Papergirl, dupa ce am vizitat expozitia si-am facut planuri cu Ina sa ne pozitionam strategic pe traseul unor colaje care ne-au placut, muzica zgomotoasa m-a gonit rapid in curte, unde am stat sub bolta de vita de vie la povesti cu Octi si Ina. Pe veioza arte e un film cu lucrarile trimise anul acesta de artisti la proiectul RO Papergirl.

Seara s-a incheiat cu 3 (trei) episoade din Big Bang Theory si un zambet in care am reusit iar sa-mi ating urechile cu colturile gurii :D

5 răspunsuri »

  1. Pingback: Despre fericire şi bucurie | Dorin Apăvăloae

  2. Nu prea am tip sa dau replici. Trebuie sa recunosc ca e printre singurele bloguri pe care le mai urmaresc, poate datorita faptului ca are o anumita „naivitate” bine inteleasa. Trebuie sa va spun ca desi nu sunt un artist, e una din placerile vietii … chestia cu desenatul am experimentat-o si va recomand tuturor sa incercati. Trebuie insa sa intelegeti ca un artist este un „punct de vedere” si sa prestezi o astfel de munca cere sacrificii. sacrificii materiale (o tableta profesinala : http://www.youtube.com/watch?v=oE2APo_EORQ costa cam 9 000 ron) , timp si pregatire profesionala… apoi mai trebuie sa ai talent sa ai un fel de a „vedea”. Asa cum spui un portret are ca si in viata trasaturi: maxilarul , ochii , fruntea… sunt trasaturi vizuale definitorii ce lasa prima impresie… Unii inteleg altii nu… E o parte a limbajul trupului , reflectat , acceptat si sublinitat de natura si amplificat de noi. Oare de aceea personajele din comics au anumite trasaturi renascentiste ?!.Nu mi-a placut adevarul din Caragiale sau mai bine spus „adevarul” lui Caragiale pentru ca este un adevar umoristic , sarcastic si lipsit de umanitatea realitatii. Mi-a placut in schimb filozofia fantastica si dura din „Martin Eden” sau „Lup Larsen” a lui Jack London pentru simplu fapt ca e mai corecta fata de cititor. Berea e substituientul celor fara un tel , al celor ce nu au rabdarea sa inteleaga ca o bautura trebuie savurata in anumite conditii. Vinul , pe de alta parte are noblete, are un inteles semnificativ are mai mult.
    Parerea mea este ca trebuie sa te bucuri de ce ai … si sa ai grija ca anumite lucruri te definesc si ce merita sa promovezi – apreciezi. Pana la urma ” C’est la vie…”

Lasă un răspuns

