Ureche infundata, coafura rezista… la Roma

Standard

Am dat o fuga pana la Roma in uichendul trecut, impreuna cu cateva colege si prietene de la scoala, pentru a o revedea pe zuza noastra draga de Octi, profa de franceza pentru care, daca azi s-ar intoarce la scoala, toti copiii si-ar cere neintarziat transferul la franceza! Si-am gasit-o acolo in mediul ei, vorbind italiana ca o privighetoare, mereu pe fuga si impartind cu generozitate franturi din sufletul ei mare tuturor oamenilor pe care-i cunoaste. What happens in Rome stays in Rome, desigur, dar pot sa va spun ca nebuna noastra de „cara Ottavia” ne-a pregatit un program turistic si culinar demn de Pantagruel, ca doua zile la 18 grade cand ai fugit dintr-un Bucuresti inzapezit unde avionului i-a luat 15 minute degivrarea se simt ca un film si ca mi-am schimbat parerea despre Roma. Cand am vazut-o prima oara (in doar 24 de ore), mi s-a parut strivitoare, masiva, ca o fortareata. Acum am inteles ca impresia asta provine de la casele fara balcoane, care arata compact si toate la fel, insa ce nu vazusem eu atunci cand am fost, in 2004, sunt pinii – inalti, zvelti, ca niste umbrele dansand pe cer si stradutele neregulate, cand mici, cand late, cand pietonale, cand inghesuite, dar toate foarte frumoase.

Eram racita si la intoarcerea in tara mi s-au infundat urechile in timpul aterizarii. A sosit si momentul cand toti cei din jurul meu dadeau semne ca presiunea s-a egalizat si ca auzul le revine la normal, insa eu continuam sa am o senzatie de greutate in cap si o durere de sinusuri, urechi si masele care ma facea sa plang ca un bebelus. Plangeam, e drept, si de frica, fiindca aud doar cu o singura ureche si cand mi se infunda aceea deja intru-n panica. Nu s-a desfundat in seara aceea, nici mai apoi, si acum mi-e tot infundata si se plimba prin trompa lui Eustache un lichid care ma face sa aud cand cu ecou, cand bine, cand mai deloc. Diagnosticul medicului este otita seroasa si se pare ca a aparut prin absorbirea secretiilor din nas in ureche, din cauza diferentelor de presiune la aterizare. Asta ca sa tin minte sa nu mai zbor cu muci in nas, ca nu stiu cum mi-ajung prin alte gauri ale capului :D

Oricum, a fost interesant modul in care – dureros, ce-i drept – mi-am putut simti in avion si dupa toate canalele si canalutele din cap, sinusurile si traseele lor, caile care leaga ochii de nas, urechea de masele si am avut senzatia asta de craniu gol, scobit, prin care circula niste curenti electrici care ma fac sa vad stele verzi.

Si-a mai fost o chestie tare: ieri a fost ziua mea, cei 33 de ani („aaa, dubla bucurie!” – Adina) pe care mi-am dorit sa-i implinesc in liniste, fara taraboiul de anul trecut, fiindca nu ma mai simt in dispozitia aceea de copil care e centrul universului. La Roma, inainte sa adorm, ma gandeam cum sa fac sa lipsesc de la ziua mea, dar raceala a rezolvat totul de minune (ne ajuta si corpul, cred eu) si-a fost bine si frumos si linistit, asa cum voiam. Si cu urechea infundata oricum totul pare ireal, parca nici nu vad bine, ma misc pe sub apa, ca un peste in borcanul lui transparent de sticla.

Multumesc pentru urari si pentru gandurile bune si sper sa vi se intoarca insutit. In momentul acesta, cel mai mult si mai mult imi doresc pasaport, pe care purced acum sa-l si fac.

5 răspunsuri »

  1. Senzatia cu urechea moarta o stiu si eu. Acum cativa ani, la aterizare urechea mea stanga a ramas cu un tiuit groaznic timp de o saptamana. Am plans nopti de durere si zile in sir ea nu s-a linistit…insa, in cele din urma a cedat si a plecat….durerea!
    Am plans si in avion si pe strada si acasa…..deci stiu cum e sa ai ceva la urechi.
    De ziua ta ai primit 2 carti identice…hm, pentru ca toti se gandesc ca tie sa-ti fie bine acolo si sa explorezi universul si lumea de acolo!
    La multi ani!!!! …colega.

Lasă un răspuns

