Intrebarile copiilor si dilemele adultilor

Standard

Am primit de-a lungul vremii cateva intrebari incomode de la elevii mei. Cand te-ai sarutat prima oara? De ce nu esti casatorita? De ce nu ai si tu copii? Esti indragostita? Cand o sa-l cunoastem pe prietenul tau? Cand ai fumat prima oara?

La toate aceste intrebari raspund cat pot eu de sincer, in primul rand pentru ca cunosc senzatia de a fi mintit de adulti si nu vreau s-o cunoasca si ei (nu de la mine, oricum) si-n al doilea rand pentru ca am fost un copil cuminte si raspunsurile mele sunt unele cuminti: m-am sarutat prima oara cu un baiat pe la 19 ani, am fumat prima oara la 21.

La celelalte intrebari e mai dificil de raspuns. Elevii mei de acum m-au prins intr-o perioada in care am stat departe de relatiile de dragoste – nu neaparat intentionat, dar destul de perseverent. Nici Feti-Frumosii n-au facut coada sa-mi cante serenade sub fereastra, nici eu n-am incercat sa le atrag atentia cu nimic si ne-am ignorat politicos o vreme destul de indelungata. „Astept sa terminati voi clasa a opta si pe urma ma marit eu, n-aveti grija”, le spuneam copiilor care acum mai au putin si chiar termina clasa a opta! Cat de departe mi se parea acest viitor pe care acum il traiesc, nici nu e nevoie sa mai spun. Au inceput deja intrebarile: „Mai stii ca ne-ai zis ca te mariti cand o sa fim noi in clasa a opta?” Mda, se pare ca asa am zis. Cand ziceati ca terminati a doispea?

N-am fost niciodata o fetita care sa viseze la rochia de mireasa. Mama mea a avut la nunta o rochie inchiriata, deci nici pomeneala de promenade prin casa cu rochia mamei, desi mi-amintesc ca, ocazional, incercam perdeaua de la fereastra in chip de voal, dar, cum nu era chip sa ma vad in oglinda, jocul asta nu ma pasiona prea tare. Preferam sa ma admir in oglinda cu un prosop/ tricou in cap in chip de par lung, eu fiind tunsa scurt toata copilaria. Bunica mea avea deasupra patului o rama cu doua poze: ea si tataie la nunta (ea cu coronita de flori si spectaculosul voal de 20 m lungime care i se invalatucea ca un nor la picioare), mama si tata la nunta (in comparatie, rochia mamei era scurta, dar nu conta pentru ca mama e cea mai frumoasa femeie din lume). Visam uneori sa continui seria cu o poza a mea la nunta, dar ma gandeam mereu ca nunta e o chestie de oameni mari, iar eu sunt mult prea mica. Colegele mamei care erau maritate nu mi se parea c-o duc prea grozav: una avea un barbat cu barba (oroare! tata n-a purtat niciodata barba si mi-era frica de barbosi), alta a divortat si se certa mereu cu barbatul, una avea un sot chel si supus care-i manca din palma, pe alta barbatul o batea din te miri ce. Cea mai „chill” era tanti Elena, care era singura, avea o garsoniera numai pentru ea si nu dadea nimanui socoteala.

Am mai scris eu pe blog ca ma juram ca n-o sa ma marit doar ca s-o necajesc pe mamaie, care ma acuza ca vreau sa fac „sat de fete mari” (nu, ziceam, o sa fac un copil fara tata la 30 de ani si gata) , ca la 23 de ani am trecut la doi pasi de starea civila spaniola, iar la 28 m-a coplesit ceasul biologic si presiunea grupului si-am cazut intr-o mare tristete ca nu ma ia si pe mine iubitul meu de nevasta. Ah, durerea de a te simti un ratat, dat la o parte, la marginea curentului, un exclus din ceata oamenilor care nu se tem de provocarea vietii in doi, always the bridesmaid, never the bride si toti vecinii care-ti sufla in ceafa si numara: 20 – 30 – 31 – 32 – 33 – pana aici, acum chiar n-o mai ia nimeni, de parca ai fi o marfa cu termen de expirare, de parca toti, la un semn, trebuie sa raspundem prezent la chemarea triadei barbat-copii-rate la banca.

Probabil ce voiam eu sa le zic copiilor era ca pana vor fi ei in clasa a opta n-o sa-mi mai pese. Ca o sa reusesc sa ma simt bine cu mine inainte de a visa sa pot fi bine cu altcineva. Ca o sa vad fetii-frumosi din jurul meu si o sa-i recunosc pe aceia care ma intereseaza. Ca o sa am ochiul si gustul format. Ca o sa stiu ce caut la un barbat si o sa stiu cand gasesc. Si, cum era de asteptat, exact asa se si intampla.

Dar tocmai atunci copiii – care spun lucruri traznite, se stie – sar cu alta intrebare: tu cum ti-ai dat seama ca esti heterosexuala?

Pai chiar asa.

Lasă un răspuns

