Lume si oameni

Standard

Azi am fost la dhaba (ढाबा), o dugheana pe marginea soselei, unde am mancat foarte bine, asa cum tot mananc de cand am ajuns la Bangalore si-am sporovait cateva ore cu colegii noi si cu cei vechi. Pentru mine toti sunt noi, desigur, si e uimitor cate povesti avem in comun despre scolile din care venim, despre felul in care ne intelegem profesia si despre planurile de viitor. Sistemul acesta de educatie IB (www.ibo.org) in care cu onor imi desfasor activitatea a reusit sa devina un Starbucks sau McDonald’s al educatiei – fara nicio conotatie peiorativa, dar cu riscurile de rigoare – fiind implementat in acelasi mod peste tot in lume si avand, de aceea, un aer familiar si comun la Bangalore, ca si la Bucuresti, Dhaka, Lusaka, Beijing sau Sao Paulo.

Maine vom avea cativa copii si parinti la scoala pentru vizita de orientare dinaintea inceputului de an, iar de luni incepem orele.

Am gasit la aceasta scoala o echipa foarte primitoare, pozitiva si bine pusa la punct, iar deschiderea spre colaborare si dorinta reala a colegilor mei de a invata si lipsa totala de fumuri si aere, indiferent de varsta, vechime sau stare materiala, sunt uimitoare. In fiecare zi am ocazia sa-mi testez limitele, sa-mi judec prejudecatile si sa ma las schimbata de ceea ce traiesc.

E interesant că aici toate lucrurile înseamnă ceva. Cercelul din nas: dacă e inel e din nord, dacă e doar o pietricică e din sud. Dacă e pe partea dreaptă – sud, pe partea stângă – nord. Brățara kabala de la Ina pe care o port la mana stanga are un ochi al lui Allah, deci trec drept musulmană. Hainele mele sunt western, sau fusion, oricum nu „normale”. O vestică cu haine vestice este cine este. Mai ales că am părul scurt și aici toate femeile au același gen de păr ațos, negru, foarte lung si prins la spate. Nu am văzut indience vopsite.

Dacă aș purta haine indiene, aș fi o vestică acomodată, dar aș continua să fiu albă și tunsă și diferită.

Azi noapte m-am visat acasă, repede, repede, ziceam, că trebuie să mă întorc înapoi.

Mi-am dat trei luni (30 iulie – 30  octombrie) în care să trăiesc fără să judec și apoi să văd cu ce m-am ales. Cum ar veni, doar să culeg, fără să sortez sau să clasific.

Îmi umblă prin cap numele Lakshmi de când am venit și azi am aflat că e un nume hindus și înseamnă prosperitate, bogăție, putere.

Mi-a plăcut vinerea trecuta vizita la templul Bhoganandishwara, un templu dedicat zeului Shiva și soției lui, Parvati. Spre deosebire de templele pictate cu culori pastel pe care le văd prin oraș, acesta e un loc de o mare simplitate, nepictat, sculptat în granit, vechi de mai bine de 1000 de ani și cu o atmosferă deosebită. Închinarea la chip cioplit e aici normă, templul fiind presărat cu elefanți, tauri, figuri umane și zeități care mai de care mai bizare. La grota care o adăpostește pe zeița Parvati păzea un individ înalt și musculos, cu părul cârlionțat și des, negru-tuci, învelit într-un strai galben cu bordură roșie. Arăta ca un actor de tragedie greacă. La fiecare din aceste grote cu zei am lăsat 10 rupii, adică 75 de bani.

5 responses »

  1. chiar ai mancat pe marginea soselei? chris, you’re my hero, nu am facut asta in nici una din excursiile in india, eram prea speriata ca o sa ne captusim cu o toxi-infectie. dar presupun ca daca te duc localnicii la locuri dintr-astea improvizate, e safe, ei stiu cel mai bine unde se poate manca si unde nu.

    chris, take your time. daca simti nevoia sa te uiti doar, si sa absorbi lucruri inainte sa iei o decizie, e bine. fingers crossed :) te pup

  2. Cristina tu ai plecat in India si aici se petrec lucruri incredibile. Da-mi voie sa te informez:

    Mama Curtii Constiturionale se intoarce

    Domnul Ion Iliescu protesteaza vehement impotriva întoarcerii mamei Curtii Constitutionale care, printr-o scrisoare deschisa, si-a anuntat intentia de a participa la sedinta CCR din 14 august. „Este inadmisibil”, spune dl Ion „Ilici” Iliescu. ” Nu are drept de vot dacă se intoarce din strainatate… Păi dacă mama CCR se intoarce si le zice ca 10 e mai mare ca 7.4? Devine clar că ăia 10 milioane care nu au votat au decis implicit sa rămână Basescu. Chingile democraţiei!… O să înţeleagă ăia 7.4 milioane ai noştri cum stă treaba. Nu e corect!…”.

    Vehementa patriarhului a pălit insa in fata panicii domnului Zgonea: „De ce domnule sa se intoarca marţi? Nu marţi, va rugăm, ca sunt trei ceasuri rele!… Sa faca cineva ceva sa o opreasca: domnu’ Voiculescu, Crin, Mucea Badea…”.

    Această panica a domnului Zgonea a fost înteţită de faptul că judecătorii CCR o asteaptă pe mama Curtii cu bratele majoritar dechise. Cel mai mult se bucura dl Ion Predescu si dl Acsinte Gaspar: „O mama, chiar si vitrega, ramane mama. Dorim sa o imbratisam si apoi vom vota corect cum scrie la Constitutie (o mamă e mai aproape decât orice partid)”. Un singur judecator sustine ca nu exista o mama a CCR.

    Domnul Udorel Oader a afirmat: ” Nu ma luati pe mine cu balivernele lui Zgonea. Eu, ca penelist, respect doar institutia căsătoriei. O constitutie e un copil din flori, o bastarda, fără drepturi legitime. N-are mamă, n-are tată. O tratez ca atare. Aceasta „mica diversiune”a fost lansata de Zgonea din prostie. Pe asta o sa-l ia Mocheta ca nu are fata de Parchet”.

  3. te contrazic exista si indieni si indience vopsite – sunt aia si alea cu henna (rosu aprins spre oranj) in par (si barba dupa sex)

Lasă un răspuns

