Independence Day

Standard

Pe 15 august 1947, India si-a obtinut independenta fata de Imperiul Britanic. Tot atunci s-a nascut si statul vecin, Pakistan, care insa isi sarbatoreste aniversarea pe data de 14.

Azi e Independence Day la noi, asadar nu se lucreaza, in New Delhi se ridica steagul pe meterezele Fortului Rosu si se tin cuvantari si parazi, la noi e o parada la Parade Grounds, unde vin notabilitatile statului Karnataka, a carui capitala este Bangalore. La televizor se transmit filme despre viata lui Gandhi si programe artistice cu dans si muzica, nu in toate cele peste 1500 de limbi ale Indiei, dar oricum in vreo 12 dintre ele. E soare, e o atmosfera festiva, desi baietii de la constructia din spatele blocului meu continua chiar si azi sa munceasca (dealtfel muncesc zi si noapte, nu au odihna sau weekend). Pe terenul de cricket e meci si se aud din cand in cand urale.

Primul ministru Manmohan Singh a promis starpirea coruptiei si scoaterea tarii din criza economica, un discurs care le va suna foarte cunoscut romanilor, dar a vorbit si despre problemele legate de saracie, malnutritiei, lipsa accesului la educatie pentru multi dintre locuitorii din regiunile sarace.

Venita dintr-o tara mica si relativ omogena, ma surprinde diversitatea Indiei. Intr-adevar, Romania toata are numarul de locuitori (19 mil aprox) al unui singur oras din India. Mai am multe de vazut si de aflat.

5 responses »

  1. Uite ceva in ton:

    One of his students asked Buddha, „Are you the messiah?”
    „No”, answered Buddha.
    „Then are you a healer?”
    „No”, Buddha replied.
    „Then are you a teacher?” the student persisted.
    „No, I am not a teacher.”
    „Then what are you?” asked the student, exasperated.
    „I am awake”, Buddha replied.

  2. Fara sa imi dau seama, am citit toate postarile tale despre India precum si cele din perioada premergatoare. Intrucat am un stil individual cand vine vorba de lectura (deobicei il adopt pe cel chinezesc pentru reviste, ziare, bloguri :) ) Am inceput cu cele mai vechi, am continuat cu cele mai noi pentru ca eram nerabdatoare sa aflu ce se petrece in India si lectura s-a incheiat cu postul despre camara cu mirodenii. Nici nu mi-am dat seama cand a trecut timpul. Ai un stil aparte… Te admir pentru ca ai renuntat la prejudecati si ai incercat in schimb sa te integrezi, sa iubesti ceva atat de diferit. M-am regasit in cateva dintre intamplarile relatate, am si eu o Lakshmi, o Priya, un Vinothbabu cu care am avut placerea sa lucrez, iar acum relatia noastra de prietenie a continuat cu discutiile de pe Facebook. Am descoperit aceleasi lucruri la ei, prietenia neconditionata, obiceiul de a spune da chiar si atunci cand nu inteleg nimic din ce vrei, precum si minunatul accent englezesc. Dupa conversatiile telefonice cu ei, obisnuiam sa glumim si sa spunem ca vorbim dialectul Hinglish. Din fericire, in luna mai am sa ajung si eu pe minunatele plaiuri hinduse, si anume in Bangalore. Intrucat sederea mea va fi scurta, si anume doar 7 zile, vroiam sa te rog daca imi poti recomanda niste locuri care merita cu adevarat vizitate. Multa bafta in continuare si abia astept sa vad in realitate locurile pe care le-am putut vizualiza in seara asta datorita tie.

Lasă un răspuns

