Lectia de chimie

Standard

Profa de chimie si proful de engleza au fugit din India duminica noapte.

Si-au facut bagajele, si-au luat copilul (da, erau casatoriti, avem o multime de teaching couples la scoala) si s-au imbarcat intr-un avion cu destinatie necunoscuta. Un sms trimis la ora 1 noaptea directorului scolii graieste: „Noi nu ne mai intoarcem, va trebui sa gasiti pe altcineva.”

Soferului care i-a dus la aeroport i-au lasat cheile de la casa si banii pentru plata menajerei.

In urma lor au ramas carti, o casa goala pentru care chiria a fost platita pe un an, o masina nou-nouta pe care abia si-o luasera, viza de rezidenta/munca in India pentru amandoi pe un an, cateva clase de copii mirati si o gasca de colegi perplecsi.

Si totul ar fi bine, daca n-as avea impresia asta ciudata ca au murit.

**

Cu cativa ani in urma am avut o colega americanca care a plecat acasa in vacanta de Craciun. Era din Seattle.

De sarbatori am vorbit cu ea pe skype, toate bune si frumoase.

– Apropo, zice, ti-am trimis o scrisoare.

Dar nu a vrut sa-mi dezvaluie ce scrie acolo.

A venit si scrisoarea in ianuarie.

„Eu nu ma mai intorc la scoala. Anunta-i tu pe directori.”

 

Ma intreb ce poate sa-i impinga pe oameni la astfel de evadari misterioase…

5 responses »

  1. iti fac o lista personala :
    -cancelaria
    -senzatia ca viata trece pe langa tine, copiii cresc, isi iau examenele ,trec mai departe , pleaca, se misca iar tu stai acolo , pe post de statie
    -ciclul an scolar, semestru,teze ,vacanta pe care nu ai cum sa o fructifici pentru ca,dascal fiind, nu ai bani sa…
    -decisiv : consiliul profesoral unde *cadrele* discuta,ca intr-o mare familie ce sunt, daca sa-i scada lui Popescu nota, daca sa se ia masuri in cazul lui X care-i un nesimtit , daca or sa se dea anul asta banii de transport . Democratic directorul ia toate masurile necesare
    -toti copacii cu frunze Cinste , Toleranta, Respecta natura , Fii cinstit si I vei fi raplatit , toate panourile cu *proiecte*, toate machetele pline de praf si toata ipocrizia asta lustruita si provinciala
    -cum o fi in India ,nu stiu , dar tare ma bucur ca am luat-o si eu la goana la timp ;)
    un an scolar bun va doresc tuturor !

  2. Draga Gabi, cazul lor era cu totul diferit – scoala particulara, salarii bune, respect, intelegere si toate conditiile. De aceea probabil ne-a si mirat asa de tare plecarea lor.

    In conditiile de care vorbesti, probabil ca ai facut (ca si ei) alegerea cea mai buna pentru tine.

    Numai bine iti doresc.

  3. Eu am evadat odată, după ce am ținut un curs de engleză pentru angajații unei instituții particulare. Mi-am ținut lecțiile pînă la capăt, dar la sfîrșit am fost atît de dezamăgită de rezultate încît nu am avut curajul să dau ochii cu directoarea care mă angajase. Am considerat că este exclusiv vina mea că nu mi-am motivat cursanții să învețe, din cauza lipsei de încredere în mine. Nu sînt mîndră că n-am mai dat măcar un telefon, m-am gîndit că „o să mă suner ei” dacă vor vrea să discutăm, dar nu m-a sunat nimeni.

Lasă un răspuns

