Despre Ganesha cu dragoste, de ziua lui

Standard

Azi in Bangalore se sarbatoreste Ganesha Chaturthi, ziua de nastere a zeului Ganesha, zis si Vinayaka sau invingatorul.

Conform legendei, Ganesha a fost creat de zeita Parvati dintr-o bucata de santal pe care a adus-o la viata sufland peste ea. Abia nascut, i s-a cerut sa pazeasca usa care dadea spre baia zeitei. Cand zeul Siva, sotul ei, a venit acasa, Ganesha necunoscandu-l nu i-a dat drumul inauntru. Atunci zeul s-a maniat si i-a taiat capul. Afland apoi cine era copilul si-a regretat fapta si i-a lipit in loc un cap de elefant. De atunci Ganesha este the elephant god, probabil cel mai usor de recunoscut din panteonul hindus.

Ganesha este zeul prosperitatii, al bogatiei si al intelepciunii. De ziua lui se intoneaza imnuri, se aduc ofrande la templu sub forma de nuca de cocos, flori si fructe si statui cu chipul zeului sunt aruncate pe ape. Acum cand scriu aceste randuri sub geamul meu rasuna o muzica de flaut si strazile sunt pline de flori si fructe, intr-o abundenta naucitoare.

Pentru ca sunt superstitioasa, ziua aceasta este una insemnata pentru mine.

Au trecut doi ani de la Craciunul din 2010, cand Stela a avut ideea sa scriem pentru colegii participanti la Secret Santa la scoala niste ravase cu „profetii”, just for fun, pe care la finalul impartirii cadourilor le-am tras dintr-o caciula.

Splendidul pachiderm isi va ridica trompa. graia biletelul meu

M-a pufnit rasul. Care pachiderm, care trompa, de ce e spelndid si ce legatura are cu mine?

– De fapt ma gandeam la Ganesha, stii, cel cu cap de elefant, a zis inteleapta mea prietena, care nu face si nu scrie lucruri la intamplare.

Cap de ce? De unde pana unde? Am cautat pe google, n-am inteles nimic, era oricum vorba de India, adica tara care ma interesa cel mai putin de pe lume si de o divinitate hindusa care imi era straina.

Incet-incet insa puzzle-ul s-a aranjat: am citit legende si povesti legate de Ganesha, m-am decis sa plec sa lucrez in strainatate, am primit prima oferta din India, apoi tot India m-a angajat, am ajuns in Bangalore si probabil ca undeva pe drum splendidul pachiderm si-a ridicat trompa si mi-a dat un branci cu ea!

Deci da, Ganesha mi-e simpatic si sunt superstitioasa.

Happy Ganesha Chaturthi, prietenii mei!

 

6 responses »

  1. Şi iac-aşa ai găsit şi India până la urmă … :) (asta apropo de postul tău precedent).

    Eu găsesc Marocu’ peste tot. Şi tare mi-e dor să vorbesc româneşte în viaţa de zi cu zi (că de vorbit vorbesc zilnic cu ai mei pe skype). Da’ m-am trezit că mai trântesc cîte un cuvânt pe româneşte în clasă, la oră. Elevii mei marocani au decis deja că vor să înveţe română. :)) Şi aşa ascultă mereu Alexandra Stan şi Inna …

  2. Stela – la muzeu a fost frumos; ti-am scris de daughter of soil parca?

    Alina – misto ca ai elevi marocani! eu nu am elevi indieni… doar expati. De aceea mi-e mai greu sa gasesc India si trebuie sa ma gaseasca ea pe mine :)

  3. Pingback: Zei si dumnezei | Puzzle

Lasă un răspuns

