Ganduri de toamna care nu mai vine

Standard

În capul meu e duminică, e toamnă, s-a dat ora, e frig și ploaie. Sunt la Meli în bucătărie, bem ceai. Sau sunt pe patul meu cu cuvertură verde din Magheru și simt curentul rece care trece pe sub geam și ușă. Sau sunt la opera, ori la ateneu, la un spectacol și apoi mă întorc acasă cu troleibuzul 92 și pe geamuri șiroiește apa, iar umbrelele călătorilor îmi udă picioarele. E toamnă. Am starea aceea nu neapărat mohorâtă, dar fundamental melancolică, de trecere spre un alt moment, de dezolare, de totul se duce și apoi vom stagna. Mâine mergem la școală, vom sta cu lumina aprinsă și ne va fi friguleț uneori, cât să ne amintim că e octombrie târziu.

Apoi peisajul se schimbă și sunt undeva la munte. Miroase a ploaie și a lemne din sobă. Mi-e bine până în măduva oaselor, simt binele ca pe o îmbrățișare în care nicio părticică din mine nu rămâne pe afară. In curte, o creanga de copac lovește ritmic geamul și se aude țârâitul burlanului. Aș vrea să încremenească timpul așa: în căldura camerei, în umezeala parfumată a toamnei.

Și din nou se schimbă imaginea. Port tricou și pantaloni scurți și sunt singură. De afară răsună o muzică zgomotoasă. E duminică și traduc Charlie, în apartamentul meu 1404. E vară afară si nu s-a schimbat ora. Îmi pregătesc salata orientală și gândul îmi fuge la toamnă, la frunze galbene ude, la troleibuze șiroind de apă, la după-amieze întunecoase și la plăcuta căldură din casă.

Și, ciudat, mă bucur de toamnă în amintire cel puțin la fel de mult ca în faptă. Cu diferența că pot să am și vara în același timp.

Azi e prima zi când simt toamna, prima duminică când merg prin București și Bangalore simultan desi nici nu am iesit din casa; nu e nostalgie, doar bucuria de a fi acasă în mine.

7 responses »

  1. si la noi ploua, a venit un taifun sau un ciclon (ca nu le deosebesc), dar nu e frig. Insa constat ca nu am cu ce ma incalta prin lacurile nou-formate din oras. Se impune un shopping de cizme. Pup.

  2. Pingback: Duminica indiana cu Mariza si alegeri prezidentiale | Puzzle

Lasă un răspuns

