Despre dor

Standard

In Mussoorie statea sa ninga, aici e vara. Am venit in palton si cizme, am trecut indata la rochite si sandale. E aceeasi vreme la Bangalore care era si-n august, doar ca atunci mi s-a parut fireasca, ba chiar placuta, iar acum ca e ianuarie si am petrecut 3 saptamani intr-un loc unde era un fel de iarna, mi se pare ciudata. E ianuarie, nu iulie.

E placut, pentru ca sunt o faptura a verii si a soarelui. Dar ciudat; naucitor pentru capul meu. Ceva de acolo, dinauntru, asteapta sa ninga, sa bata vantul, sa fie vreme de cizme iar.

Ieri Shadab a cerut sa vorbeasca cu mine la telefon:

– Are you missing us?

– Very much. I miss you every day and we talk about you guys every day.

– Even we miss you, mi-a zis, cu o resemnare in voce.

„Ma duc in camera si ma gandesc ca poate mai sunteti acolo, dar e patul gol,” mi s-a plans tatal.

– Do you miss me? m-a interpelat Attiya, pe tonul acela pe care numai ea il are, decis si ferm.

– I miss you very much, i-am zis.

A oftat.

Cand eram la ei, aveam un joc. Attiya venea la mine, sau se oprea o clipa din treburile ei si ma intreba, scurt:

– Matura sau eu?

La inceput n-am inteles, dar era vorba de „pe cine iubesc mai mult.” Si termenul de comparatie putea fi oricare, la fel si raspunsul meu.

– Pisica sau eu?

– Caloriferul!

O pufnea rasul, sau se prefacea bosumflata.

– Rochia mea sau eu? Sora mea sau eu? Ceaiul sau eu?

Pentru ca in ultimele zile se facuse foarte frig – si pentru ca limba hindi nu are articole – raspunsul meu standard devenise:

– Heater.

Pe cine iubesti mai mult: pe ursul asta de plus sau pe mine? Heater. Cand s-a prins de joc, striga: „except heater.” Eu insistam: „Heater”.

Ieri i-am zis ca o iubesc „more than heater.” A amutit, apoi cu o voce soptita mi-a zis ca ma iubeste mai mult decat pe Shaktiman, care e Supermanul indian.

De la o vreme mi se pare ca sentimentele exprimate sincer nu se tocesc, ci se amplifica si se adancesc.  Partir c’est mourir un peu.

 

Lasă un răspuns

