De unde venim, de unde venin, de unda venim

Standard

“There is one way to understand another culture. Living it. Move into it, ask to be tolerated as a guest, learn the language. At some point understanding may come. It will always be wordless. The moment you grasp what is foreign, you will lose the urge to explain it. To explain a phenomenon is to distance yourself from it.” ― Peter Høeg, Smilla’s Sense of Snow

Ma astepta pe masa, iar pe bilet scria doar „For Christina.” Ma astepta intr-o sacosa eleganta, cu hartie creponata deasupra, ca la marile case de moda. Ma astepta la fel cum ma asteptase ieri ceva care semana cu o sticla (dar s-a dovedit a fi un pot-pourri de flori uscate de culoare turcoaz si niste lumanari parfumate asortate de la sefa mea de departament). Ma astepta cu ciocolata, creme de corp si alte rasfaturi occidentale.

Era un cadou de la o colega. In cele din urma am gasit si biletelul.

De cand ai venit in India nu faci decat sa zambesti, ca un copil care se bucura de tot ce vede. Datorita intrebarilor tale, am aflat si eu o multime de lucruri noi. Calatoresti prin Bangalore cu autobuzul, ceea ce eu n-am facut niciodata. Ai plecat in India de Nord sa locuiesti intre niste oameni pe care nu-i cunosteai si te-ai acomodat de minune. Un an de zile ai predat doua limbi diferite, la elevi cu varste intre 6 si 19 ani. Nu cred ca ti-a fost usor sa treci de la clasa 1 spaniola la a opta literatura engleza in doua minute, dar nu te-ai plans niciodata. Nu te-am auzit barfind, vaitandu-te sau vorbind pe cineva de rau. In schimb te-am vazut de multe ori ajutand si rezolvand lucrurile. Si nu stiu pe nimeni care sa nu te iubeasca si sa nu se bucure ca te avem colega. Iti multumesc ca ne-ai facut acest an mai frumos cu energia ta buna si cu zambetul tau!

Sunt suficient de naiva ca sa iau in serios mesajele frumoase atunci cand le primesc. Cred ca sunt oricum prea putine ca sa ne indoim de ele si am observat ca din ce le iau in serios se inmultesc… Ma bucur, dara, ca dupa un an de munca si exil in India am acest feedback.

Iubesc India. Iubesc Romania. Si am luat vacantaaaaaaaaa!

3 responses »

  1. Hei, ce frumos a scris colega ta! si sa stii ca sunt intru totul de acord! aproape ca te invidiez, na!
    De-abia astept sa vii. Pregatesc si eu un „biletel”. Puuup!

Lasă un răspuns

