Un an nou indian/ un nou an indian

Standard

Sunt inapoi la Mussoorie, unde eram si anul trecut pe vremea asta. Planurile de Revelion se intrevad la fel de nedeslusit ca si anul trecut, cand am sfarsit prin a ne culca inainte de miezul noptii.

Totusi e minunat ca sunt aici dupa inca un an.

La multi ani!

11 responses »

1. @Salmi: am mers la Taj cu masina, ne-a luat 4 ore din Delhi. Cu trenul e mai repede. Trenurile sunt punctuale si curate. Gara e relativ aproape de una din intrarile de la Taj si cred ca puteti merge pe jos. Agra e un loc mic si foarte aglomerat, se sta in trafic la tot pasul si nu-s doar masini, autobuze, ricse, biciclete, motociclete si vaci, ci si multi turisti. Sigur veti gasi drumul. Intrarea la Taj Mahal pt straini e 750 rupii de persoana si va da dreptul sa vizitati toate celelalte muzee si obiective turistice din Agra (fort, moschee etc). Cu acest bilet scump nu aveti nevoie sa stati la coada. Cozile sunt imense, dar langa fiecare coada e o linie de prioritate pe unde nu e nimeni si pe unde o sa mergeti voi. Chiar si asa, in anumite puncte e imbulzeala.
    Noi am inchiriat o masina in Delhi, cu un sofer foarte priceput, care ne-a dus intr-o singura zi la toate obiectivele importante: Red Fort, Gate of India, temple, casa Indirei Gandhi, parlament, Qutub Minar. A costat 1500 de rupii. Daca aveti o zi in Delhi, va recomand sa inchiriati masina, Metroul merge peste tot, dar e foarte aglomerat si transbordarea e greoaie. Pentru ricsa e cam frig.
    Nu stiu cate grade sunt, ziua era soare, dar am avut mereu o haina groasa pe noi.
    Vacanta frumoasa!

• Multumesc mult de tot Christina! O sa avem oricum haine groase ca plecam de la 4-6 grade. Am vazut ca ziua sunt maxim 20 de grade, la noi asta e vara, venim din Scandinavia, cea fara zapada anul asta :). Dar ca noaptea se face rece, pana la 7 grade.

Gara de care spui in Agra e Agra Cantt? Pana acolo avem biletele, asa am citit ca e statia care e mai aproape de Taj Mahal.

2. Da, Agra Cantonment. Langa intrarea pe unde am intrat noi (West Gate) erau semne cu Agra Cantt 3 km sau asa ceva. Avand in vedere cat am stat noi in trafic, puteam ajunge de trei ori pe jos. Nu stiu insa cu copii. Vedeti voi.O sa se lege toti soferii de ricsa de voi, e plin de cersetori, deci nervi tari :)

• Hai ca mai sunt cateva zile si scapi de mine cu intrebarile :)).

Unde ati mancat in ziua cand ati fost la Taj, sunt restaurante in zona? Nu cred ca vom ajunge in Agra. Mancarea pe tren am citit ca e OK, ca e ambalata frumos si ca nu e pericol de bacterii si alte minuni.

E nevoie de repelenti pentru tantari? Unii chiar zic de profilaxie contra malariei dar am fost si in Thailanda si in Egipt in aceeasi luna, ianuarie si nu erau tantari. Nu am lua tabletele, am citit ca au multe efecte secundare si ca pericolul mai mare e in tarile africane (nah, nu stiu de ce sunt asa stresata, toata lumea ma bombardeaza ca India nu e Egipt si Thailanda e parfum pe langa India si ca trebuie sa fii de 1000 de ori mai precaut cu toate…iar mie mi se invart circuitele deja…as face ce imi spune instinctul si m-as relaxa, in fond si la urma urmei mergem in concediu…dar acel „daca” ma urmareste obsesiv…).

3. In India nu e malarie, in ciuda zvonurilor care circula in Europa. Deci nu e nevoie de profilaxie. Tantari nu sunt la vremea asta a anului. Eu am avut la mine o crema Autan, pe care o am mereu in geanta, dar nu a fost nevoie. Ai sa vezi ca e destul de frig.
    In ziua cand am fost la Agra nu am mancat decat dimineata si seara. Nu am mancat in Agra, ci in drum spre Delhi la un McDonald’s. Deci nu stiu locuri de mancat prin Agra. Am vazut insa o multime de reclame la hoteluri scumpe, deci sigur se poate manca ceva Western la restaurantele lor si, evident, mancarea indiana locala oriunde. Intr-un an jumate in India am mancat inclusiv de pe strada si nu am avut nimic, niciodata. Cred ca suntem mai rezistenti decat ne inchipuim. Si eu zic sa te relaxezi si sa te bucuri de concediu! Ia la tine tabletele voastre preferate pt diaree (sau prafuri gen smecta etc) just in case si cere la farmacie niste pastile cu bacterii din alea care refac flora intestinala.

Cu malaria sincer nu ai nevoie sa-ti bati capul. Nici macar nu e sezon ploios, e iarna :)