Cum am apucat

Standard

In plimbarea noastra pe strada turistica din Mussoorie (nordul Indiei), am fost foarte uimiti sa dam peste aceasta roata:

Ne-am uitat cu gura cascata la ea vreo cateva minute bune, apoi, ca si cum nu ne credeam ochilor, am inceput sa ne spunem:

– Fii atent, acolo e un om!

– Crezi ca fara om nu merge?

– Eu cred ca omul invarte roata.

– Frate, ce muschi trebuie sa aiba tipul asta! Si ce echilibru!

– Cine-a mai pomenit asa ceva?

Era fascinant sa urmaresti salturile acelui barbat, care nu repeta miscarile si parea acolo, in mijlocul rotii, mai linistit decat dac-ar fi fost la televizor pe canapea. In afara de noi, nimanui nu i se mai parea ciudat. Noi, fideli ideii ca un mecanism e mecanic pana la capat, ca masina si omul nu se combina ori completeaza reciproc, ne-am spus pana la urma ca probabil se stricase ceva la roata si de aceea au recurs la solutia asta, a acrobatului care invarteste tiribomba.

Dar cateva zile mai tarziu aveam sa am o surpriza!

– Il stii pe-ala care invarte tiribomba la noi sus, in oras? m-a intrebat sora mea.

– Ahahaha, ce ciudatenie! Cum as putea sa-l uit?!

– Intotdeauna a fost acolo, de cand ma stiu. Si intr-o zi, cand eram mica, am fost cu tata la Delhi si tata a vrut sa ma dea in tiribomba. Dar era de-aia fara om si n-am vrut sa ma urc. I-am intrebat unde e omul care o invarte si mi-au zis ca e invartita de un mecanism. Atunci am zis, eu in mecanisme n-am incredere. Doar in oameni. Si nu m-am dat.

Poate ca sunt si prin Romania tiribombe „cu om”, doar ca eu nu stiu?

Lasă un răspuns

