Geologie

Standard
2013-09-15 10.37.46

Nandi Hills

– Miss Christina, Bangalore e asezat pe un sol granitic format acum mii de ani prin eruptii vulcanice. De fapt se pare ca sub noi, undeva in adancul pamantului, inca mai sunt guri de vulcan. Stii bolovanii aia care se vad cand mergi spre Nandi Hills? Sunt bucati uriase de lava intarita.
– De unde stii tu atatea lucruri?
– Tatal meu de geolog.
– Si mama?
– Mama a fost asistenta medicala, dar acum e casnica. Nu ma inteleg bine cu ea. Eu sunt ca tata.
– Asta e ceva nou, ca nu te intelegi cu mama…
– Da, de cateva saptamani. Ma enerveaza non-stop. E la fel ca sora mea: superficiala si proasta.
– Ce cuvinte grele.
– Sora mea se crede mare vedeta pentru ca a luat nu stiu ce premiu la ea acolo, in clasa a patra. Mereu imi zice ca sunt urata si ca ar trebui sa ma machiez. Dar eu nu prin machiaj ies in evidenta, ci prin-prin mintea mea. Sunt desteapta, ca tata.
– Asa e acum: esti ori ca mama, ori ca tata? Ori desteapta si urata, ori proasta si frumoasa? Lumea ta e dihotomica zilele astea?
– Da, presupun ca este. Nu mi-am dat seama. Poate ca sunt geloasa pe sora mea, pentru ca e placuta de colegi si mereu are copii in vizita, sau e invitata pe la petreceri.
– Si tu nu?
– Nu, si mama imi zice ca e din cauza ca sunt cu nasul pe sus si ma dau desteapta.
– Si cand o sa fii mare, ce-ai sa faci? Esti in clasa a noua acum, nu?
– Da… cand-cand o sa fiu mare, o sa trebuiasca sa fac ceva, dar nu stiu ce. De-aia si mama imi spune, citesti toata ziua si tot nu stii ce-ai sa faci in viata. Si ma enerveaza, pentru ca are dreptate, chiar nu stiu.
– Sunt multe optiuni, nu?
– Ma ia groaza cand ma gandesc si nu vreau sa ma gandesc de acum. E bine acasa, cu fratii mei, desi ne certam. Uneori ma gandesc, hai ca mai am putin de indurat si plec la facultate si scap. Dar acolo voi fi singura si deja sunt prea singura.
– Chiar daca esti singura la scoala, acum ai familia sa te sprijine. Familia asta complicata, in care sunteti divizati in mama, tata, copiii mamei si fiica tatalui. Fratele si sora ta nu sunt si ei ai tatalui tau? Tu nu esti a mamei?
– Nu vrea mama sa fiu a ei. Dar presupun ca tata ii iubeste si pe fratii mei. Insa eu ii urasc. Pot sa urasc foarte profund, sa stii. Si sa nu arat nimic. Nimeni nu-si da seama.
– Si-atunci care e scopul? Sa te chinui tu pe dinauntru?
– Intr-o zi o sa vada ei cat sufar si va fi prea tarziu.
– De ce sa nu vada cat inca e devreme si se poate face ceva?
– Ce sa faca?
– Tu stii care e cea mai lunga relatie pe care-o avem in viata?
– Depinde…
– Depinde, e drept. Dar in general cea mai lunga relatie este relatia cu fratii si surorile noastre. Ei ne raman dupa ce parintii nostri nu mai sunt. Si, peste multi, multi ani, ei vor fi singurii care-si vor mai aminti de bunica, de casa voastra din Scotia, de gradina din Bangalore. Cearta-te cu ei, uraste-i si impacati-va. Va veni o vreme cand va veti sprijini unii pe altii.
– Nu m-am gandit niciodata la asta.
– Nici eu; mi-a spus si mie cineva. Apoi am inteles ca e adevarat.
– Cum te-ai simtit tu la 14 ani, Miss Christina, ti-a fost greu?
– Da. Si ma bateam cu frate-meu zilnic.
– Haha, la fel si eu.
– Aminteste-ti mereu ca lucrurile se misca si ca intr-o zi n-o sa mai fii unde esti acum. Nici cine esti acum.
– Probabil ca nu…
– Iti multumesc ca mi-ai povestit despre structura geologica a solului de-aici. Si ca m-ai lasat sa intrezaresc putin din structura sufletului tau.
– Iti multumesc ca nu mi-ai vorbit ca unui copil de 14 ani.
– Dar cum ti-am vorbit.
– Ca unui om.
– Daca poti sa vezi asta, nu trebuie sa-mi multumesti.

 

Lasă un răspuns

