Am incercat

Standard

De sase luni lupt si mut muntii din loc pentru doua reparatii, dealtfel marunte, care se cer facute la mine-n casa: un boiler care sa incalzeasca mai mult de O GALEATA (15 l) de apa si un ACCL – un aparat care conecteaza apartamentul meu la generator, in caz ca pica curentul.

Curentul pica zilnic. Zilnic am o ora in bezna, o ora fara frigider, cuptor, filtru de apa, lumina etc. Uneori pica de mai multe ori pe zi. La vecinii mei intra imediat generatorul. La mine – o ora de negura, pana se restabileste serviciul principal. Joi, Asociatia de Locatari (exista si aici asa ceva) a decis sa intrerupa demonstrativ curentul din ora-n ora cate zece minute, intre orele 6 si 10 seara. Pentru vecinii mei au fost zece minute enervante la fiecare ora. Pentru mine au fost patru ore de negura, fara calculator, internet, frigider, cuptor si alte prostii electrice – ca ma ia si capul cand apuc cate-o ora de-asta de negura si reflectez ce dependenta sunt de electricitate.

Am luptat cu cerul si pamantul, am scris reclamatii, am sunat electricieni, am stat 45 de minute in cur pe un scaun in monstrul ala de centrala electrica, refuzand sa ma misc din loc pana cand electricianul nu avea sa-mi repare ce era de reparat acolo. Pe moment mi-a facut lumina, dar pe termen lung problema a ramas.

Si stai si te intrebi cum se poate ca asa ceva sa se lungeasca pe sase luni… dar cand ma uit inapoi, am dus cate o lupta apriga in fiecare luna, si mereu incununata de o mica izbanda… iar martea trecuta a fost apogeul: s-a aflat cauza problemei, buclucasul ACCL (Automatic Converter cum Current Limiter).

Azi proprietarii au venit (sunt un cuplu si umbla doar impreuna, ea ii zice lui Mani (il cheama Lakshman), el ii zice doamna Lakshman) cu ACCL-ul nou-nout, cam suparati ca dracia i-a costat aproape 200 de dolari, dar pregatiti sa rezolve problema. Au coborat in centrala cu electricianul, dl. Lakshman a studiat circuitele si a inteles cum sta treaba (e inginer) si si-a dat seama ca e asa o increngatura de fire acolo ca daca-mi face mie curentul, ii lasa fara lumina pe toti vecinii, fiindca electricianul a facut niste manarii deloc frumoase pe-acolo. Prin urmare, ACCL-ul nu s-a putut instala, maine va veni un inginer care sa descurce itele la propriu si sa traga o linie dreapta catre fiecare apartament (dl. Lakshman mi-a desenat pe o foaie alba circuitele, ca sa vad si eu pe hartie ce treaba de mantuiala a facut incompetentul electrician) si, cu asta, speram ca problema e rezolvata.

A doua lupta e cu boilerul – 15 litri pentru o cada e negru sub unghie (pentru cada trebuie intre 50 si 70 de litri de apa la o baie, plus inca 30 ce se consuma… cand faceam eu bai acasa, habar nu aveam cata apa risipesc), dar mi s-a explicat ca tevaraia e de asa natura ca nu duce mai mult de 25 de litri. Am oftat si-am primit – 25 e mai mult ca 15. Nu vor fi bai in cada, dar vor fi dusuri cu 2 minute mai lungi.

Familia Lakshman a adus si boilerul cel nou – tot 200 de dolari, tot cheltuiala lor. Am solicitat un instalator si ni s-a spus ca va veni in 30 de minute. O ora dupa aceea, sotii L. si cu mine schimbaseram cele mai alese politeturi, ajungand deja sa ne povestim viata profesionala; domnul lucreaza in Dubai la o otelarie, doamna e casnica, dar conduce cu mana de fier proprietatile pe care le au inchiriate prin Bangalore. Atunci a venit instalatorul, cu mainile in buzunare, ca sa ne spuna ca se duce sa ia pranzul si va veni cu un coleg cam in jumate de ora.

Domnul a plecat sa vada de ACCL, eu am ramas cu doamna, trecand deja la intimitati – de ce nu sunt maritata si daca nu-l vreau pe fiul ei, care are 32 de ani si e intr-o relatie cu o fata filipineza.

O ora si jumatate mai tarziu, nu venise niciun instalator. Am sunat, ni s-a spus ca e pe teren. Boilerul ce nou zambea din cutie. La doi pasi de fericire… dar cand pasii nu depind de tine, mai greu.

Dupa o vreme, cei doi soti s-au hotarat sa mearga la biroul administativ al cladirii sa vada ce fac oamenii aia de nu mai vin. In lipsa lor mi-am facut un ceai si-am tradus patru pagini. Apoi le-am pregatit o gustare de alune si biscuiti. Am contemplat melancolica vechiul si noul boiler. Mi-am baut ceaiul, cu inghitituri mici. A trecut o ora.

Mani si doamna Mani s-a intors epuizati.

– Am stat, am protestat, am tipat, am urlat – degeaba! Instalatorul e pe teren si nu au cum sa dea de el. Maine aducem noi un instalator de la o firma particulara.

La ora 19:30, dupa cinci ore si jumatate petrecute in apartamentul meu (lor), domnii Mani si-au luat un ramas-bun ceremonios si au plecat oftand spre casa. Se vor intoarce maine si vom mai incerca.

In urma lor – o cutie alba pe care m-au sfatuit s-o inchid sub cheie, ca e scump rau un ACCL, sa nu ni-l ia cineva si un boiler de 25 de litri tolanit pe podeaua camerei mele.

Noi am incercat. India a invins.

3 responses »

  1. Eu am asteptat o luna sa-mi schimbe usa la apartament (o sparsesera niste indivizi cumsecade sa ne imprumute laptopurile si tot ce mai aveam de valoare). Asadar o luna, fara usa, in centrul Londrei. Apoi i-a luat omului DOUA ZILE sa o schimbe, cu pauze de tigara/ceai/barfe de cate-un ceas la fiecare 15 minute. Vorba unui amic, Patience and alcohol.

    Sper sa se rezolve pana la urma, mie una 15 litri de apa abia mi-ar ajunge la spalatul pe dinti. :)

  2. Cand ajungi la mana „meseriasilor”, patience and alcohol te mai salveaza. In Romania si alea ti-s puse la incercare, ca meseriasul nu face pauza de ceai, ci de bere :)) Mi-aduc aminte ce de sticle am mai carat odata pt un nene care desfunda cada. Mai scotea un fir de par, mai bea o bere… si uite-asa.
    Imi pare rau pt „imprumut” – exista vreo posibilitate sa faceti reclamatie si sa recuperati ceva?

Lasă un răspuns

