Furaciuni

Standard

Ghidul buclucas si doamna certata cu tehnologia

A fost foarte enervanta la workshop doamna care s-a asezat langa mine pentru ca aveam printat ghidul „From principles into practice”, editia 2014.

– Vaaaaai, a tipat dumneaei fals, aveti ghidul! Vaaaai! Ia sa-l vad si eu, pot sa-l iau?

– Sigur ca da. S-a publicat pe site, ati intrat sa vedeti?

– [minciuna mea preferata] Am intraaaat, dar sa stiti ca la mine pe calculator nu apare… Nu apare si pace!

– Vi-l trimit eu pe mail.

– Ah, nu, nu va obositi, doar daca ma lasati sa ma uit putin pe ghidul dvs. … asaaa, deci asa arata… dvs. l-ati avut, sau l-ati luat tot de acolo… de pe site?

– De pe site.

– Ah, deci tot de pe site. Deci dvs. ati putut acolo, pe site, sa intrati… sa gasiti acolo ghidul…

– Da, uitati, vi l-am trimis si dvs. pe mail.

– Extraordinar… cum? Il aveti in calculator, acolo?

– Da, doamna, l-am salvat.

In mijlocul acestui dialog paranormal, proful ne-a mutat la alte mese si nu mi-am mai luat lucrurile. In ziua urmatoare doamna a venit la mine si mi-a susurat la ureche:

– Sa stiti ca ghidul e in siguranta acolo, pe masa, unde l-ati lasat. Am citit si eu din el, sper ca nu va suparati.

– Cititi, doamna, cum sa ma supar?

La pauza de cafea din ziua trei s-a pozat cu mine si m-a prezentat colegelor ei, care erau si ele venite la workshop. Eram „Doamna Care Are Ghidul”.

La plecare – pupaturi, imbratisari, poze, schimbari de adrese de mail si, mai ales, o dorinta arzatoare sa ajung ACASA si sa am macar un pic-picut de weekend. Ghidul – ia-l de unde nu-i! Doamna – ia-o de unde nu-i!

– Cred ca doamna a plecat cu ghidul meu… Nu e bai, ca pot sa-mi printez altul.

– Ah, ce bine, raspunde vecina ei de la masa, asa a zis si dumneaei cand l-a bagat in geanta, n-o mai deranjez s-o intreb, ca stie dansa de unde sa faca rost de altul… dvs. erati la masa aia, faceati poze cu domnul in camasa cu carouri…

Nici c-ar fi fost rocket science sa-si printeze documentul de i-l trimisesem pe mail, dar na, daca altul a facut treaba, tu de ce sa nu tragi foloasele?

 

Biroul domnului director

Scoala internationala cu bani multi la care lucrez patroneaza o scoala de stat din satul invecinat. Cand elevii nostri de liceu s-au unit cu cei de la scoala de stat pentru o co-productie teatrala, repetitiile si premiera au avut loc chiar acolo, in curtea scolii de stat. Doua sute de copii, cincisprezece profesori, trei sute de parinti, copii si sateni gura-casca… pe scurt, o gramada de lume misuna pe acolo in seara premierei.

Aveam o geanta grea, dar unde s-o las?

– Aici, va rog, poftiti, mi-a zis omoloaga mea de la scoala de stat. Aici e biroul lui dom director, nu umbla nimeni, pai se poate? Ia uitati ca si celelalte doamne profesoare tot aici au gentile. Asa, aici pe scaun, asa.

Asta era pe la 5, imediat dupa scoala, cand ne apucam de machiaj, costume si rugaciuni sa iasa bine spectacolul.

Orele au zburat, copiii au fost la inaltime (publicul nu! obisnuiti cu tipete si dans, indienii s-au plictisit foarte repede si – in stilul caracteristic pe care noi l-am numi de neam prost – si-au deschis mobilele, au inceput sa se joace, sa manance, sa vorbeasca, sa se fataie pe acolo, sa vina in culise sa vada si ei cum le sta pe scena!!). Pana la urma, insa, si cele mai penibile/ dureroase lucruri au un sfarsit, asa ca s-a sfarsit si piesa „Povestiri dupa Panchatantra”. Aplauze razlete, poze cu parintii si hai acasa.

In ziua urmatoare m-am dus la magazin, caci era sambata, sa fac cumparaturi.

– 350 de rupii, zice vanzatorul.

Deschid portofelul si intepenesc: era gol! Ca o proasta, il deschid iar. Aseara aveam aici 5100 de rupii… Si geanta a fost in birou la dom director… sa fi umblat cineva? Platesc cu cardul, plec, nu rezist, sun la colegi, povestesc.

Luni sunam la scoala de stat si explicam situatia. Toata lumea ridica din umeri.

– Asta e buna, zice femeia care m-a sfatuit sa-mi las acolo geanta, daca cineva chiar ti-a luat banii, crezi ca ti-i mai da inapoi?

 

 

 

One response »

Lasă un răspuns

