Probleme specifice

Standard

Albinelor le place sa ma invadeze duminica. Ieri aproape ca le asteptam, dar pana la ora trei inca nu se vedeau semne.

Sau poate trebuie sa incep cu inceputul si sa spun ca am avut pana acum in balcon doi stupi (sau cum sa zic beehive din ala de il fac ele, atarnat de balcon, nu din ala de il construieste apicultorul din lemn). Prima data a venit un nene si le-a ars, in modul cel mai crud cu putinta. A doua oara au venit proprietarii cu un nene de la departamentul de insecte (da, avem) si le-au stropit cu o otrava (stricand vreo 10 kile de miere!!), apoi balconul a fost spoit cu aceeasi otrava, care se presupune ca le va tine la distanta timp de doi ani.

2013-10-10 17.26.36 2013-10-20 16.22.30 2013-10-20 16.41.09 2013-10-20 16.47.16

Dupa sase luni s-au intors – senzatia cand te scoli dimineata, dai perdeaua la o parte si vezi un miliard de albine fosgaind una peste alta este cutremuratoare! Inainte insa sa vina nenea sa le omoare iar, au plecat singure, lasand doar un mic fagure lipit de perete.

Intr-o duminica am deschis usi, ferestre, numai ca sa ma pomenesc in casa cu tot roiul… veneau iar, le place balconul meu, insa otrava le omoara si cad cu sutele pe jos. Alte sute vin in zbor si se chinuie, produc fagure, se atarna unele de altele, iar cad si mor… e un chin sa le privesti. Ce chin a fost atunci sa le dau afara din casa, insa… In fine, n-am avut de ucis decat una, celelalte au plecat frumos pe geam.

De data aia au inteles ca balconul e otravit si s-au prins de perete direct, dar nu pentru multa vreme. Cand m-am intors de la scoala disparusera.

Asta era duminica trecuta, de aceea ziceam ca ieri aproape ca le-am asteptat. Pana la ora trei, insa, nu venisera. Dar seara, cand m-am dus sa dau drumul la ventilator inainte sa ma culc, balconul meu avea barba!!! Din pricina otravii, nu se pututsera prinde ca lumea sa faca stup, insa insista sa fie in locul ala, asa ca se agatasera unele de altele ca o vegetatie ciudata, imprastiate pe tot balconul. Azi de dimineata tot acolo erau si ma intreb ce voi gasi cand ma intorc acasa.

Cum zice si omul ala la linkul de mai sus – n-ai ce sa le faci; e o chestie specifica in Bangalore si casa mea e in camp, teritoriul lor mai mult ca al oamenilor. Dar e infioratoare senzatia cand te invadeaza, cand zumzaie in balcon, cand mor… Macar de n-ar fi pus otrava; aveam un fagure din cand in cand, dar nu atatea mici cadavre.

Colegul de biologie, care e apicultor, imi spune ca undeva langa casa mea se afla un copac care le place lor mult, de aceea vin mereu acolo.

Of.

 

Lasă un răspuns

