Indoor pool sau o poveste cu o educatoare foarte isteata

Standard

La noi la scoala educatoarele sunt exceptionale. Nu exagerez. Poate asa sunt toate, dar ale noastre ma umplu de admiratie. Avem grupa mica, mijlocie si mare, deci trei educatoare si trei asistente si toate sunt istete, mamoase, citite si pregatite sa educe – nu doar sa pazeasca cu batul – trupe de cate 10-12 piticoti intre 2 si 6 ani. Una din placerile mele este sa ma uit la copiii de gradinita cand se joaca sau cand mananca – stau frumos la masa, vorbesc intre ei, mananca cat au nevoie si apoi se ridica si se insira in spatele educatoarei si pleaca toti inapoi in clasa, ca rata cu bobocii. Cand se joaca sunt super-simpatici: unii se tarasc pe jos sa studieze „mini-beasts”, adica insecte. Altii se joaca cu trotinetele si tricicletele, altii la tobogane sau la nisip. Sunt incurajati sa fie independenti, autonomi, echilibrati, empatici. Asistentele stau mereu in acelasi loc, disponibile, dar nu cu gura pe ei (nici barfind intre ele!). In clasa copiii asculta muzica clasica, se joaca de-a matematica si cititul, construiesc castele pentru capcaun si planteaza in paharute de plastic vrejul de fasole al lui Jack. Traiesc povestile si li se dezvolta imaginatia.

Povestea asta chiar despre imaginatie e. Intr-o zi am avut treaba cu una din educatoare. Era o zi mai mult decat fierbinte – aerul clocotea, abia de puteai iesi afara.

Educatoarea, Miss Zu, era ocupata sa danseze cu copiii, pe o muzica vesela. E doar putin mai inalta decat elevii ei, asa ca erau adorabili toti.

– Azi au ora de pisicina, mi-a zis, si vreau sa-i dezmortesc un pic.

Apoi a inceput sa toarne cu galeata si aici cand toarna cu galeata de fapt toarna cu cisterna – in 5 secunde esti murat pana la piele si apa cade din cer suvoaie, nu picaturi. Adio, piscina!

Intamplarea a facut sa am treaba cu Zu din nou. Privelistea care m-a intampinat la ea in clasa a fost grozava!

Noua copilasi intre 2 si 4 ani „inotau” pe podea, fiecare avand dedesubt o bucata de carpa albastra in chip de apa! Copilasii aveau costumele de baie si ochelarii subacvatici, ba unii aveau si colac sau flotor. Afara turna cu galeata!

– O, Doamne, ce-i aici? am strigat.

– Cand le-am zis ca ploua si nu putem sa mergem la piscina, i-a luat plansul, mi-a zis Miss Zu. Aveau costumele de baie pregatite, ba Zoraan are si ochelari noi, cu care sa vada pestii. Cand am vazut cat de mult isi doresc sa inoate, le-am explicat ca ploaia ne impiedica sa mergem la pisicina adevarata, dar ca ne putem construi o piscina imaginara in clasa. Au acceptat, asa ca am taiat un sari si le-am facut apa, si-au pus costumele de baie toti si cativa au insistat sa-i dau cu crema de soare. Uite-i ce frumos inoata!

Gemenele Sonia si Maria inotau viguros, tinandu-se de mana, cu o expresie cat se poate de serioasa.

– Sonia, Maria, e rece apa din piscina voastra?

– Nu, a raspuns Sonia gafaind usor, e numai buna.

M-am aplecat si-am atins bucata de carpa. Sonia mi-a tras-o de sub deget.

– Nu pune mana in apa noastra! Fa-ti apa ta daca vrei sa inoti!

5 responses »

  1. Vai, Chris, ce frumos! Pupa-i pe toti din partea mea! Zi-le ca ti-am zis io sa-i pupi, cat is ei de frumosi!! Si pe tine te pup, ca mi-ai dat lacrimile!

  2. ah, dar daca m-ar lasa sa-i pup!!! insa sunt chiar adorabili.
    zilele trecute am mers cu ei la piscina cea adevarata, pentru un optional de inot.
    Sonia si Maria sunt cele mai mici (doi ani jumate).
    – Gagici, le-am zis, treceti incoa’ sa va scot costumele alea ude, sa va luat uniforma pe voi.
    – Eu sunt o fata independenta, mi-a zis Sonia, pot sa ma schimb si singura, nu am nevoie de ajutor.
    – Nici eu nu am nevoie de ajutor, sunt imepenenta, a zis Maria pe acelasi ton.
    – Bine, o sa stau aici pe banca si daca aveti nevoie de ajutor imi ziceti.
    Dupa un minut in care Sonia se incurcase in costumul de baie, Maria zice:
    – Eu nu mai sunt imepenenta, ma ajuti, te rog?

    Mori de dragul lor!

Lasă un răspuns

